נאום התגובה

נתניהו: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא את נאומו בפתח מושב החורף של הכנסת ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנט וממשלתו על הכישלון בטיפול בקורונה והכניעה לעבאס (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בנאומו (צילום: ערוץ כנסת, דוברות הכנסת)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) את נאומו בפתח מושב החורף של הכנסת ותקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט וממשלתו על הכישלון בטיפול בקורונה.

"המחשבות הנשגבות על מאה השנים הקודמות חלפו במחשבה על מאה הימים הראשונים של הממשלה הזו", פתח נתניהו, "את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת, אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה, ואזרחי ישראל – אוֹכְלִים אותה".

"הטבלה לא משקרת", תקף נתניהו, "לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד 'בלומברג' דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו".

"בנט, הבטחת שינוי דרמטי תוך חמישה שבועות. בזה דווקא צדקת - תראו את טבלאות המתים", אמר נתניהו, "לא הצענו סגר, אלא שתביאו את החיסונים הרבה לפני שהבאתם. אם הייתם פועלים בזמן, ולא הייתם נוהגים בחוסר מנהיגות ובהכלה משוועת, הייתם מצילים חיים רבים".

"בנט, הבאת שינוי, אבל שינוי לרעה" (צילום: ערוץ כנסת)

נתניהו המשיך ואמר: "הבאנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. אצלכם נפטרו 1392 איש, עם חיסונים! כשיש חיסונים, לא כפי שהיה אצלנו. את רוב האנשים האלה היה אפשר להציל אם לא הייתם מבזבזים זמן יקר. לא הצענו שתעשו סגר אלא שתביאו בזמן את החיסון השלישי שהזמנו והייתם חוסכים את המתים! אתם יכולתם לא לעשות סגר רק בגלל שאנחנו הבאנו את החיסונים".

"אתם מכילים גם את הגרעין האיראני. ההסכם הופך את איראן באישור בינלאומי לבעלת עשרות פצצות אטום. עם מדיניות אין הפתעות, איך תפעלו באיראן? איך תתקפו באיראן?".

השר מתן כהנא מפריע לנתניהו אך בקושי ננזף ע"י יו"ר הכנסת, בניגוד להתנהלותו מול חברי האופוזיציה בעת נאום בנט. ח"כ משה גפני זעם וקרא לעברו: "תעיר לו".

נתניהו המשיך ואמר: "נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו״ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לפעול לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארה"ב.

"במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרואי. אין מחץ, יש יח"צ".

"זה לא נכון 'אבו יאיר'" (צילום: ערוץ כנסת)

נתניהו: "ראש הממשלה בפועל זה יאיר לפיד, בעזרתו של מנסור עבאס. הוא נתן לך ללכת לאו"ם, אבל לא ללכת לאום אל-פחם".

נתניהו הוסיף בנאומו כי "מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. אין מחדלים, אין בדיקת עובדות, יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי' וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל - מנסור עבאס - זה שאישר לבנט ללכת לאו"ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם". מנסור עבאס בתגובה: "זה לא נכון, אבו יאיר - זה לא נכון".

"אזרחי ישראל יודעים היטב שהם אוכלים אותה. ממשלה אמיתית הייתה דואגת אחרת", אמר נתניהו, "תוך מאה ימים הצלחתם להפוך את ישראל מכוח עולמי עולה למדינה כנועה ורפוסה".

בהמשך נאומו הוא שיגר עקיצה לשר החוץ יאיר לפיד: "הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים. לפיד, איך היה בבחריין?", וחבט בשר החוץ: "ככל שמחדלי הממשלה מתרבים – כך מתרבות אמרות-השפר החלולות של נציגי הממשלה, בראשם יאיר לפיד. הוא אמר: "זוהי ממשלה נורמלית, של אנשים נורמלים, שבאים מהמקום הנכון". איזו התנשאות. איזו רדידות. איפה בדיוק נמצא ״המקום הנכון״ של לפיד? ברמת אביב? ברעננה? ברמת השרון? האם מיליוני אזרחי ישראל שאינם נמנים על יאיר לפיד וחבריו, האם הם באים מהמקומות הלא-נכונים? ומה כל כך נורמלי בממשלה הזאת? ראש ממשלה עם 6 מנדטים - זה נורמלי?".

"אל תשבו שם כל כך זחוחים", אמר לחברי הממשלה, "העולם הוא עגול. אתם תוחלפו כי העם לא טיפש. יש רק דבר אחד שמאחד אתכם, וכולם יודעים מהו - או מיהו. אנחנו נחזיר את ישראל מבירא עמיקתא לאיגרא רמא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר