סקר חדש

רוב הציבור לא מרוצה מבנט; נתניהו מתחזק

מסקר מנדטים חדש עולה כי גוש ימין-חרדים ממשיך להתחזק, ואילו ליברמן ומרצ נחלשים. בסקר נבחן גם מידת השביעות רצון של הישראלים מתפקודו של רה"מ • הסקר המלא (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ולפיד, אתמול (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מושב החורף של הכנסת נפתח אתמול (שני), בישיבה חגיגית וסוערת בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ולוותה בנאומים של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שזכו לקריאות ביניים רבות מקרב חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

ברקע זה, ערוץ 13 מפרסם סקר מנדטים נוסף למה שפורסם אתמול ע"י דירקט פולס - התוצאות מעודדות עבור גוש הימין-חרדים - אך לא מספיק, הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס.

על פי תוצאות הסקר, ראש האופוזיציה מתחזק, ומפלגתו מקבלת 34 מנדטים, כך גם מפלגתו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שמקבלת 22 מנדטים - חמישה מנדטים יותר ממה שקיבלה המפלגה בבחירות הקודמות.

המפלגות החרדיות יורדות ל-13 מנדטים, ש"ס יורדת בשלושה מנדטים, ומקבלת על פי הסקר שישה מנדטים, יהדות התורה נשארת על שבעה מנדטים.

ישראל ביתנו ומרצ, יורדות כל אחת בשני מנדטים - ישראל ביתנו לחמישה ומרצ לארבעה בלבד.

כחול לבן מקבלת על פי הסקר שבעה מנדטים בלבד, כמו הרשימה המשותפת, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ומפלגת ימינה בראשות ראש הממשלה בנט.

תקווה חדשה של גדעון סער, מפתיעה לאחר תקופה ארוכה שלא עברה את אחוז החסימה, ומקבלת על פי הסקר ארבעה מנדטים, כמו מפלגת רע"מ של מנסור עבאס.

על פי מצב המפלגות בסקר זה, המשבר הפוליטי יימשך גם בבחירות הבאות: מפלגות האופוזיציה עומדות על 59 מנדטים, ומפלגות הקואליציה עם הרשימה המשותפת זוכות ל-61, כך שלאף אחד אין רוב.

"בנט, הבאת שינוי, אבל שינוי לרעה" (צילום: ערוץ כנסת)

בשאלת שביעות רצון מראש הממשלה, עולה כי 3% מהנשאלים מאוד שבעי רצון, 31% די שבעי רצון ואילו 24% לא כל כך שבעי רצון ו-35% מאוד לא שבעי רצון. בסך הכול, 59% - רוב הנשאלים - אינם שבעי רצון מתפקודו של בנט.

הנשאלים התבקשו לדרג את תפקודו של שר הבריאות ניצן הורוביץ מ-1 עד 10. 44% בחרו בציון של בין 4-1 המראה על תפקוד לא טוב בעיניהם. לעומת זאת, 38% דירגו את השר בציון של 7-5 ו-18% בציון של 10-8.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, וכלל 699 נשאלים, מהם 599 מהמגזר היהודי ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר