לאור הביקוש

ד"ר אלרעי פרייס הודיעה: מקימים ועדת חריגים ל'תו הירוק'

במהלך דיונים בוועדת הבריאות של הכנסת אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר אלרעי פרייס כי במשרד הבריאות יפעלו להקמת 'וועדת חריגים' לאלו שלא יכולים להתחסן (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ד"ר פרייס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הרווחה העבודה והבריאות של הכנסת, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס כי אנשי משרדה עובדים על הקמת וועדת חריגים לענייני התו הירוק.

הקמת הוועדה העתידית באה על רקע דרישות של אנשים שרוצים להתחסן, אך מנועים להתחסן, בהם אנשים שרגישים לחומרי החיסון וכן אנשים שסבלו מתופעות לוואי חמורות אחרי החיסון השני ולא יכולים להתחסן במנת חיסן שלישית. בוועדה הביאו דוגמה ממספר מיעוט מתחסנים שחלו ב'שיתוק על שם בל' לאחר החיסון - שלא יכולים להתחסן אבל גם לא מקבלים זכאות לתו הירוק.

אלרעי פרייס אמרה בדיון כי "כל ההגדרה של נוהל מחלים מגדירה מי נדרש להיכנס לבידוד אחרי שהוא במגע עם חולה מאומת, זו הגדרה רפואית לכל דבר. זה לא החלטה של הממשלה. אם על פי ההגדרה הזו מחילים תו ירוק וכולי. זו כבר החלטת ממשלה. אבל הבסיס של מי נמצא בסיכון אחרי שהוא נמצא במגע עם חולה מאומת נוגע לנוהל מחלים שהוא לא תו ירוק".

עוד אמרה ד"ר פרייס בדיו כי "מי שנותן אישור על החלמה או חיסון זה המערכת הרפואית, ההוראות שלנו אומרות לרופא מתי הוא יכול להגדיר חולה קורונה כמחלים. אם אין לו סימפטומים לאחר 10 ימים, אם הוא מדוכא חיסון זה כבר 20 ימים – מדובר בהוראות מפורטות שפתוחות לכל הציבור".

לקראת סוף דבריה ציינה כי משרד הבריאות החליט לחסן במנה שלישית לפני שאר העולם בין היתר בשל העובדה שבישראל חוסנו יחסית מוקדם, מה שגרם ליעילות חיסון הישראלים לרדת. עוד אמרה כי "אין שום כפייה על אף אחד להתחסן ותמיד יש אפשרות גם לערוך בדיקת קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר