רפורמת הכשרות

אשר ומקלב תוקפים בזעם את ליברמן וכהנא

ח"כ אורי מקלב תקף את שר האוצר ואמר כי "הפרסום בערוץ תשע לציבור הרוסי עולה יותר מכל מערך הכשרות". ח"כ יעקב אשר הוסיף ואמר כי מדובר ב"משחק מכור מראש" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בצל סאגת רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, אמר היום (שלישי), במהלך דיון בוועדה לשירותי דת יהודיים, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) כי "הכשרות מבוססת על נאמנות מוחלטת של הצרכנים".

הוא הוסיף: "בשונה מבדיקות אחרות שניתן לבדוק לאחר מכן כשרות המזון מובנית בתהליך ייצור המזון, ואם אין נאמנות אין כשרות. בעלי המפעלים רוצים להגביר את הצריכה שלהם ומחליטים למכור מוצרים בכשרות - אף אחד לא מחייב אותם. החובה היחידה היא כי אם מוכרים מוצר כשר הרי שהרבנות הראשית תגדיר מהו דבר כשר ומהו לא".

ח"כ יעקב אשר תקף את יו"ר הוועדה ואמר: "מתי את פונה אל הרבנים הראשיים? אחרי שהחוק כבר נמצא וישנו גם סדר יום? אחרי נאום בתחילת הדרך שנושא הכשרות הוא חור שחור? אם הייתי הנהג של הרב הראשי הייתי מציע לו לא להיפגש, מכיוון שזה משחק מכור. ואם באמת הייתם רוצים לדון בדברים הללו אז זה לא היה עכשיו".

מקלב הסביר למה הוא לא אוכל את הכשר הרבנות בעצמו ואמר כי "הרבנות מביאה את הכשרות הבסיסית מה שטוב לאזרחי ישראל, אנחנו רוצים כשרות מחמירה יותר ואנחנו משלמים על זה. - הציבור החרדי משלם על המוצרים שלו יותר כי הוא רוצה כשרות מחמירה יותר. כל מי שרוכש בד"ץ מסתמך על הכשרויות של הרבנות. ואת זה הרפומה שלכם לא מונעת. בנוסף, כאשר המוצר בכשרות הוא מיוצר בכמות גדולה יותר לצרכנים רבים יותר וממילא זה מוזיל את המחיר".

בהמשך תקף את שר הדתות מתן כהנא ואמר כי "דווקא שר הדתות הנוכחי, אם היה רוצה היה יכול להביא את השינויים הנדרשים, אך קידום הרפורמה הזו מוכיחה כי לא הכשרות בראש מעייניו ולא ייעול המערכת אלא כניסת גופי כשרות מקלים כמו ארגון צהר וכדומה למערך הכשרות הלאומי".

מקלב עקץ את ליברמן ואמר "מי משלם על מאות אלפי השקלים של הפרסום בעיתונות הרוסית?, כולנו משלמים על זה, המפעל מגלגל את כל העלויות של על הצרכנים. אותו פרסום עולה לבעל המפעל הרבה יותר מהכשרות, ואם כדברכם שהוא מטיל על הציבור אז כולנו משלמים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר