האופציה הצבאית מתחזקת?

הרמטכ"ל כוכבי: צה"ל מחויב להעמיד תכנית נגד האיראנים

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי אמר את הדברים בטקס החלפת ראש אמ"ן, כשהוא מצביע על איראן כאתגר הביטחוני המרכזי שעומד מול ישראל ועל רמת המודיעין אליה הגיעה ישראל באיראן (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

בצל האירועים וטענות ישראל על ניסיונות איראנים לפגוע באנשי עסקים ישראלים בחו"ל, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר אחר הצהריים (שלישי) בטקס החלפת ראש אמ"ן, כי צה"ל מחויב להעמיד מענה צבאי אפקטיבי כנגד תוכנית הגרעין האיראנית שממשיכה להתקדם במהירות רבה. "המבצעים להשמדת היכולות האיראניות יימשכו, בכל זירה ובכל עת. התוכניות המבצעיות נגד תוכנית הגרעין של איראן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל. יהיו אשר יהיו ההתפתחויות - חובתנו להעמיד מענה צבאי אפקטיבי, ובזמן".

כוכבי הוסיף ואמר כי "כל יחידות אמ"ן וקהילת המודיעין שותפות למאמץ הזה, ואם לשפוט על פי פריצות הדרך שהתרחשו בשנים האחרונות, התכניות המבצעיות יהיו משופרות ומפתיעות". כוכבי ציין עוד כי אגף המודיעין נדרש כיום לספק מודיעין בשש זירות - ובראשן איראן. "בזכות מודיעין איכותי, צה"ל וקהילת המודיעין כולה יודעים לא מעט על המתחולל באיראן", הוסיף כוכבי. "בזכות המודיעין אנחנו פועלים נגד ההתבססות האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון".

גם ראש אמ"ן היוצא, אלוף תמיר הימן, התייחס בנאומו לנושא האיראני ואמר כי "המציאות המורכבת במזרח התיכון ממשיכה לאתגר את אמ"ן. האיומים משתנים, אך האתגר נשאר קבוע. האתגר האיראני - הן בהתפתחות המדאיגה בתחום הגרעין והן ביכולת האזורית, והן בתחום הכטב"מים - היא המממנת והמדרבנת. למרות שמדובר בשלטון טוטליטארי שסופו ליפול, צריך להמשיך ולהאיץ תהליכים".

ראש אמ"ן הנכנס, אלוף אהרון חליוה, אמר בנאומו בטקס, כי "היכולת להפעיל את הכוח הצה"לי ברמה הקטלנית ביותר ובו זמנית ברמה הערכית והמוסרית הגבוהה ביותר פעם אחר פעם היא תוצאה של מודיעין מדויק ופעילות של אמ"ן. זו הנקודה העוצמתית שלנו ביותר כצבא - וכעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר