תעשו פרצוף מופתע

מחקר: המצב הנפשי מושפע לטובה מעונת הקיץ - וזו הסיבה

כמה מופתעים תהיו אם נספר לכם שמחקר הצליח להוכיח ש-"דיכאון חורף" זה מצב אמיתי ובעונה הקרה אנשים סובלים יותר ממצוקה נפשית? בדיוק. גם אנחנו. בכל מקרה, הנה הסיבה (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
זו הסיבה שהמצב הנפשי טוב יותר בקיץ (צילום: Hannah Nelson from Pexels)

העולם מתחלק לשניים: אנשים שמחכים להימלט מהקיץ לזרועותיו המנחמות של החורף ואנשי הקיץ (מי אתם?). כך או כך, מחקר חדש הצליח להוכיח שדיכאון החורף עליו אנשי הקיץ מדברים - שריר וקיים. מתברר שבהשוואה לעונות הסתיו והחורף, אנשים סובלים פחות ממצוקות וקשיים נפשיים בעונת הקיץ.

במסגרת המחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת הרפואי Journal of Affective Disorders Reports, חוקרים מאוניברסיטת בינגהמטון בניו יורק עקבו אחר הרגלי השינה, התזונה והפעילות הגופנית של המשתתפים שהיו בטווח גילים רחב. וכן, אספו מידע לגבי מצבם הנפשי של משתתפי המחקר. איסוף הנתונים ארך שנתיים במהלך חודש אחד בעונת הקיץ וחודש אחד בעונת הסתיו-חורף.

מממצאי המחקר עולה כי ישנו קשר בין תזונה איכותית, שינה טובה ופעילות גופנית למצב נפשי משופר. בזמן חילופי העונות, נרשמו אצל המשתתפים שינויים תזונתיים ושינויים במצב הנפשי. רובם הפגינו מצב נפשי טוב יותר בזמן הקיץ ורמות מצוקה נפשית גבוהות יותר בזמן החורף.

המחקר הגיע למסקנה נוספת ומעניינת: תזונה, שינה ופעילות גופנית תורמות רבות למצב נפשי יציב, מאוזן וטוב - ושלושתן משפיעות זו על זו. כלומר, אם אנחנו רוצים להתאמן יותר, לשפר את התזונה או את איכות השינה - אנחנו יכולים להתחיל בלשפר את אחת משלושתן ושתי המשימות האחרות יהפכו לקלות יותר ומשם אנחנו על הדרך הסלולה למצב נפשי טוב יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר