"שקט נפשי להורים"

בנט דורש: תוך שבוע - מתווה שישחרר ילדים מבידוד

ברקע נסיגת הגל הרביעי, רה"מ אמר לצוות המלחמה בקורונה כי הוא מבקש פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא: "לסיים את תקופת חוסר הוודאות" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך לחתור לביטול הבידודים בקרב ילדים עד בני 12, שאינם יכולים להתחסן: ברקע נתוני התחלואה ההולכים והיורדים, והצפי להגעה למספר הפחות מ-500 חולים קשים בימים הקרובים, החליט בנט לדרוש מתווה שישחרר כבר מהשבוע הבא ילדים המתגוררים בערים ירוקות מבידוד - זאת עוד לפני סיום הפיילוט שהוצע לערים בודדות.

"במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי, אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני", אמר ראש הממשלה, וחידד: "העיקרון הוא: בדיקות במקום בידודים".

בנט הציע הבאת צוותי "מגן חינוך", שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות. "אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בירכה על הודעת בנט: "אני שמחה על החלטת רה"מ להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך - יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים".

2,502 ישראלים נמצאו מאומתים ביממה החולפת לנגיף הקורונה מתוך כ-115 אלף בדיקות, כך עדכן הבוקר משרד הבריאות. שיעור החיוביים עמד על 2.32%, זהו שיעור החיוביים הנמוך ביותר מאז סוף יולי.

על פי משרד הבריאות, מבין המאומתים אתמול, 38% הם בני פחות מ-11 ו-14% בני 12 עד 18. מתוך המאומתים, 11 אחוזים חרדים, 41% מהערבי ו-46% מהציבור הכללי. נתון מעניין נוסף, על פי משרד הבריאות. מתוך 2,502 מאומתים אתמול 1,349 הם תלמידים במערכת החינוך, חלקם מתחת לגיל המאפשר להתחסן.

נכון להיום, 705 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 487 מהם במצב קשה, ירידה קלה נוספת לעומת הנתון אתמול. 190 חולים מונשמים, גם פה ירידה קלה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לבקשת ראש הממשלה, הנושא ייבדק. בכל מקרה, נדרש לסיים את הפיילוט בכדי לגבש המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה. גורמי המקצוע פעלו עד כה לבחינת נושא זה בהתאם להחלטה שאישר הקבינט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר