"אירוע פוליטי גדול"

המאבק בין בנט לגנץ מסלים: "חייבים להרגיע את הרוחות"

ראש הממשלה חשף במליאה את מבצע המוסד לבירור מקום רון ארד, ועדכן בכך את שר הביטחון רק סמוך לנאומו. האחרון חשב שהפרסום הוא "טעות", והמתח בין שתי הלשכות רק הולך וגדל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט וגנץ סביב שולחן הממשלה בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חשיפת המבצע לאיתור מידע על גורלו של רון ארד גרמה להחרפת העימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר הביטחון בני גנץ. הבוקר (חמישי) מפרסמים בעיתון 'הארץ' שורת ציטוטים מפי גורמים בלשכות הבכירים, שמעידים על תחילתו של קרע ביחסים, אחרי אי-שביעות הרצון הידועה של שר הביטחון מהממשלה הטרייה.

כזכור, בנט החליט לעדכן את גנץ בכוונתו לחשוף את המבצע רק מספר דקות לפני שעלה לנאום, כאשר בסביבת גנץ אמרו ל'הארץ' כי הוא סבר ש"הפרסום הוא טעות, אך לא קיבל הזדמנות להניא את בנט מכוונתו". מקורות פוליטיים אחרים טענו שהתדרוך שפורסם לתקשורת כמה שעות אחר כך, מפי "גורם ביטחוני בכיר", לפיהם "המבצע לא היה מוצלח", הוא "חציית קו אדום ומעשה שלא ייעשה". בכיר בלשכת אחד השותפים בקואליציה תיאר את המתיחות כ"אירוע פוליטי גדול", והוסיף: "חייבים להרגיע שם את הרוחות, ואנחנו עוסקים בכך".

בכירים בקואליציה אמרו ל'הארץ' כי כל אחד משרשרת האירועים האחרונים, שהיוו מכשולים קטנים ביחסי ראש הממשלה ושר הביטחון, עשוי להתפרש כחילוקי דעות שגרתיים בשגרת עבודה של ממשלה, אך הסמיכות שלהם מצביעה על כך שהאווירה הפכה עכורה יותר בקשר בין בנט לגנץ, המתווספת לחשדנות הבסיסית בין שר הביטחון ליתר ראשי הקואליציה.

בלשכת גנץ מנסים להנמיך את גובה הלהבות, ומכחישים כי חילוקי הדעות משמעותיים: "גנץ עובד עם ראש הממשלה בשיתוף פעולה הדוק למען ביטחון אזרחי ישראל. כל השאר - ספינים ורכילות מופרכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר