כך תחזיקו רכב בחינם

איך אברך יכול להרשות לעצמו להחזיק רכב?

אין להם כסף והם מוותרים על הרבה תענוגות, אך אברכים רבים חולמים על היום שבו הם ירכשו רכב. האם אברך יכול להחזיק רכב מבלי להוציא על כך שקל אחד בחודש? (רכב)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90, Nati Shohat)

בישראל יקר מאד להחזיק רכב. גם אנשים שעובדים לפרנסתם ומתפרנסים בכבוד מרגישים היטב את דמי אחזקת הרכב, אך לא מעט אברכים מצליחים להחזיק רכב. האם ניתן להחזיק רכב מבלי לשלם על כך שקל אחד בחודש?

שוחחנו עם מספר רכבים שמחזיקים רכב, ועלינו על כמה שיטות שמסייעות לאברכים להחזיק את הרכב מבלי להוציא על כך שקל אחד בודד - ובמקרים מסוימים גם להישאר עם רווח קטן בכיס. כך אברכים מחזיקים רכב:

1. נסיעות שיתופיות: "למה שאסחב לכולל באוטובוס כשאני יכול לנסוע ברכב פרטי ועוד להרוויח על כך כסף?", משתף אותנו יעקב, אברך מכולל בשכונת בית ישראל בירושלים. "עשיתי חשבון שאני משלם כמה מאות שקלים על נסיעה באוטובוס. הצעתי ל-4 חברים שאני אקנה רכב והם יצטרפו לנסיעה, כל אחד ישלם כ-300 שקלים בחודש, וכבר הגעתי ל1,200 שקלים. הרכב עלה לי בסביבות ה-5,000 שקל, והיום בסכום הזה אתה יכול למצוא רכבים אמינים ומעולים משנתונים נמוכים או אפילו רכבים חדשים יותר עם צבע מכוער. הביטוח עולה לי כ-300 שקלים לחודש, הטסט בממוצע עוד 120, תוסיף עוד כמה מאות שקלים על תיקונים, אני עדיין לא מתקרב לסכום שאני מקבל על הנסיעות - כשהנוסעים שלי מברכים אותי על הזמן והנוחות להם הם זוכים בזכותי".

2. השכרת הרכב לשבתות: "בהתחלה הייתי לוקח איתי אברכים לכולל, אבל הבנתי שבמקום להיות חופשי יותר אני רק הולך ונעשה כבול ומחויב יותר" טוען שימי, אברך מבוגר מקרית ספר. "אני מעדיף לנסוע לבד כשמי שרוצה להצרף ללא התחייבות מוזמן. אני משכיר את הרכב לשבתות כשבכל שבת אני מקבל כ-120 שקלים, תוסיף עוד כמה ימי חול שאני משכיר ואני מכסה את עלות אחזקת הרכב לחלוטין", הוא אומר בגאווה. למרות זאת הוא מודע לחלוטין לחיסרון שבשיטה הזאת: "אם מישהו ישכור ממך את הרכב ויעשה תאונה, הביטוח לא יכסה אותך, וגם אם הוא לא יודע זה עלול להיות גזל. אני בונה על זה שלא יקרו תאונות שיצריכו התערבות של הביטוח, אבל בוא נודה על האמת, אני כנראה קצת חסר אחריות".

3. נסיעות קבועות: יש אנשים רבים שעובדים במפעלים הממוקמים באזורי תעשיה - מקום בהם אין מענה יעיל של תחבורה ציבורית. לרוב בעלי המפעל מוסיפים להם כסף למוניות, אך לא תמיד הם מצליחים להשיג מונית קבועה בשעות הבוקר העמוסות והם נאלצים לבצע מרדף יומי בחיפוש מונית פנויה. לחלל הזה נכנסים אותם בעלי רכבים שלוקחים אותם בקביעות במחיר של מונית, ושני הצדדים יוצאים נשכרים. האברך מקבל סכום כסף זהה לסכום שמרוויח נהג מונית, והעובד מרוויח שקט נפשי.

הפתרונות הנ"ל יעילים לאחזקת הרכב החודשית, אך כיצד ממנים את עלות הרכב עצמו, ואת ירידת הערך של הרכב? אז כמובן שאפשר לרכוש רכב זול בהלוואה קטנה, כפי שעושה יעקב, אך יש שיטה מעניינת במיוחד שנקראת "שיטת 2 הרכבים".

שיטת שני הרכבים, היא שיטה שבה מחזיקים 2 רכבים בקביעות כשמדיי תקופה מוכרים רכב אחד וקונים רכב נוסף. השיטה הזו מסייעת לשלם את דמי הרכב, ואף להגיע לרכבים יקרים ואיכותיים יותר מבלי להשקיע כסף. השיטה עובדת בצורה הזאת: בשוק המכוניות המשומשות יש תנודות במחירי הרכב. לפעמים רכב מסוים מוצף בשוק והמחירים יורדים, ולפעמים בעקבות כמה רכבים יקרים שמוצעים למכירה הרכב נעשה מבוקש והמחיר מזנק. האברך ממתין לשעת הכושר ומחפש 2 רכבים במחיר מציאה בסכום שנמוך בכמה אלפים מהמחיר הריאלי של הרכב. הוא מפרסם את שניהם למכירה כשהוא לוקח בחשבון שבמחיר הגבוה שבו הוא מפרסם יתכן שהוא יאלץ להמתין גם חצי שנה עד שהרכב יימכר. הסכום שהוא מרוויח על הרכב שנמכר מסייע לו לכסות את ההשקעה שהוא השקיע ברכב שנשאר בידו. במקרים רבים הוא יעדיף לקנות רכב נוסף ולהמשיך לסיבוב נוסף...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר