מעבר המוות במירון

00:01: הוצבו מחסומים; לאן הזיזו אותם ולמה?! תיעוד חדש

בתיעוד חדש שהגיע לידי 'כיכר השבת', מדקות לפני שהחל האסון במירון, נראים אנשי אבטחה מזיזים את המחסומים; מדוע עשו זאת ואיפה הייתה המשטרה? • צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מזיזים את המחסומים במירון (צילום: מני גירא שוורץ)

יותר מחצי שנה חלף מאז האסון הנורא של מירון תשפ"א, 'כיכר השבת', חושף הערב (מוצ"ש) לראשונה תיעוד מ'גשר דב', שהתרחש דקות ספורות, לפני שהחל מרחץ המוות שקבר תחתיו 45 קדושים וטהורים.

בתיעוד החדש שעוד לא פורסם - שמתעד את מה שקרה כשעה לפני תחילת האסון, נראים מאבטחים פרטיים נמצאים באזור האסון.

המאבטחים נראים מעט אבודים, ומזיזים מדי פעם את המחסומים - מסיבה שאיננה ברורה וכמובן שבתיעוד, לא נראית נוכחות משטרתית כלל במקום.

התיעוד החדש, שנחשף הערב ב'כיכר השבת'

את התיעוד חושף איש התקשורת מני גירא שוורץ, בשיחה עם 'כיכר השבת', הוא מתאר את מה שרואים בתיעוד: "ביום חמישי, פרסמתי סרטון, בו רואים את המחסומים שהציבו סדרנים. שם ניתן לראות בבירור שהיכן שמוצב מחסום, נמצאים מאבטחים בלבד ולא אנשי משטרה.

"בסרטון החדש", מסביר שוורץ, רואים איך נוצרת במקום מהומה, פקק אנושי וצוואר בקבוק - שמצד אחד בנס לא קורה כלום, מצד שני זה תמרור אזהרה מספיק ברור מפני הבאות. רואים בחלק מהסרטון, שיש עדיין מחסום חוסם את הדרך, ואברכים ובחורים מדלגים מעליו".

"יש שם עוד קטע, ממה שנראה לי זה עוד כמה מאבטחים עם כובעים שחורים מגיעים מלמטה. ואחר כך, הם ממשיכים ללמעלה. בנוסף רואים שם את המאבטחים סוחבים את אחד המחסומים בתוך הקהל. איפה הציבו אותו?".

התיעוד שפורסם ביום חמישי; "איפה הייתה המשטרה" (קרדיט: מני גירא שוורץ)

"איפה הציבו את המחסומים האחרים?", שואל שוורץ ומפרשן: "האם חלקם המשיכו לעמוד שם גם אם רק בצידי הדרך, ולא בחסימה מלאה, והביאו בין היתר למכשול לחלק מהנדחסים. כי הרי רבים מהעדויות של הניצולים זה שהיה מחסום, גם אם נופל, או מוזז. משהו היה שם עם המחסום. והתיעוד הזה מעלה את השאלות".

ממידע שהגיע לידי 'כיכר השבת', מדובר במאבטחים פרטיים, שככל הנראה נשכרו בידי אחת מהחסידיות שביצעו הדלקה במקום. עד עתה לא ברור, מדוע אנשי האבטחה הזיזו את המחסומים והאם היה מי שנתן להם את ההוראה הזו. מה שברור מכל התיעודים שפורסמו, זה שלמשטרה לא הייתה נוכחות במקום, כבר כשעה קודם שהחל מרחץ הדמים.

בכירים במשטרה הגיבו על הסרטון הראשון ואמרו: "מנסים להטיח אשמה במשטרה, לפיה המשטרה אחראית על הכשלים שהיו בהר מירון - בעת שמתקיימת ועדת חקירה ממלכתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר