חקירת מס – חקירה במע״מ, חקירה במס הכנסה

מדי יום מוזמנים אזרחים למסור עדות או להיחקר בפני רשויות המס השונות וכן מתנהלים מדי יום הליכים משפטיים בתיקי מס, בעבירות מס. רשויות המס מבקשות למצות את הדין, להעניש ולהרתיע סרבני תשלום ובצעי עבירות מס (מיסים)

עבירות מס הן מבין העבירות הנפוצות ביותר בישראל (צילום: freepik)

תשלום מיסים הוא חובה חוקית במדינת ישראל, מיסים משמשים את המדינה לצורך הגדלת הקופה הציבורית וחלוקת כספים לצרכי המדינה ואזרחיה. במקרים בהם אזרחים לא מבצעים את הוראות החוק ומבצעים עבירות מס - פקודת מס הכנסה, חוק מע״מ, וכו׳, בין אם מחוסר ידיעה ובין במטרה להתחמק מתשלום מס מדובר בהליכים פליליים אשר עלולים להוביל להליכי מעצר וחקירה וכן להגשת כתבי אישום. מדי יום מוזמנים אזרחים למסור עדות או להיחקר בפני רשויות המס השונות וכן מתנהלים מדי יום הליכים משפטיים בתיקי מס, בעבירות מס. רשויות המס מבקשות למצות את הדין, להעניש ולהרתיע סרבני תשלום ובצעי עבירות מס. במקרים כגון אלה, בהם מדובר ברשלנות, חוסר ידיעה או חמור מכך, בכוונה להעלים מס חשוב לפנות לעורך דין מיסים בעל ניסיון משפטי בתחום המס, עורך דין הבקיא בהליכי המס האזרחיים והפליליים. עו״ד מיסים אשר יבחן את נסיבות המקרה והחשיפה המשפטית של הלקוח, אדם פרטי או חברה, ילחם על חפותכם ויספק הגנה משפטית מול רשויות המס.

חקירות מס - חקירה בעבירות מס הכנסה ומע״מ

עבירות מס הן מבין העבירות הנפוצות ביותר בישראל, בין אם מדובר בעבירות טכניות ובין אם מדובר בעבירות מהותיות. אזרחים מן השורה נלקחים כמעט מדי יום, בשעות בוקר מוקדמות לחקירה או מקבלים הזמנה במייל או בטלפון ולמתבקשים להגיע אל יחידת החקירות לצורך מתן עדות או חקירה תחת אזהרה כחשודים.

אם קיבלתם זימון שכזה, המלצתנו - פנו בהקדם לעורך דין, בטרם תגיעו ליחידת החקירות ולרשות אשר זימנה אתכם, בטרם אתם מוסרים גרסה או מעבירים כל פרט לחוקרים בחדר החקירות אשר עלול לשמש כנגדכם.

עורך דין מיסים מקצועי ומיומן מהווה יסביר לכם את זכויותיכם בהליכים המשפטיים, יתנהל מול רשויות החקירה ויהווה חומה לזכויותיכם המשפטיות. עורך דין מיסים מיומן ומקצועי, יוכל במקרים מסוימים, להביא לסגירת התיק בעניינכם בסיום הליכי החקירה ואף למנוע הגשת כתב אישום כנגדכם, להוביל לסיום ההליך הפלילי בכופר מס ולא בכתב אישום, להציג את טיעוניכם המשפטיים והעובדתיים בהליכים כמו לדוגמה בשימוע פלילי ואף לפעול במקביל בהליכים אזרחיים כדי לסיים את ההליך המשפטי בחשיפה כלכלית נמוכה ככל האפשר.

אם זומנתם לחקירת מס :

  • חוקר חייב להודיע לכם אם נחקרים באזהרה או תחת אזהרה. משמעות המונח חקירה באזהרה היא שאתם נחקרים כחשודים בביצוע עבירות והדברים שתגידו יכולים לשמש כנגדכם. זומנתם לחקירה או אתם נחקרים תחת אזהרה בעבירות מס ? דעו! מומלץ ורצוי לפנות לייצוג משפטי ולקבלת ייעוץ לפני חקירה מעורך דין הבקיא בתחום המסים. עורך דין מס הכנסה או עורך דין מע״מ, בעל הבנה וידע בתחום המס באופן ספציפי.

  • השתדלו לענות תשובות קצרות וממוקדות במהלך החקירה. אל תניחו הנחות ותרחיבו בדיבור אם לא נשאלתם.

  • אם מעלים שאלות לגבי מסמך או מסמכים כלשהם, בקשו לראותם לפני שאתם עונים. אם המסמכים אינם מוצגים בפניכם באופן ישיר יכול ואינם קיימים. דעו - זוהי דרך נוספת של יחידת החקירות לנסות ולחלץ ממכם מידע שעלול לגרום להפללתכם.

  • מומלץ להיות ערניים לתרגילי חקירה של החוקרים. חוקר יכול להגיד לכם שהוא יודע הכול או שיש בידו מסמך או ראיה אחרת (כשזה לא כך!), הכל על מנת לדובב אתכם לספק מידע.

  • הליך חקירה הוא הליך מלחיץ, במיוחד לאנשים נורמטיבים אשר מדובר בפעם הראשונה בה הם נמצאים בסיטואציה כגון זו. חשוב להתכונן לחקירה עם עורך הדין כראוי, לשמור על ערנות לאורך כל הליך החקירה. אם אינכם חשים בטוב תוכלו לבקש הפסקה או סיוע רפואי, לבקש לשתות מים וכו׳, ככל שאתם נזקקים לכך.

  • האם לשמור על זכות השתיקה? סוגיה זו מורכבת ותלויה בנסיבות כל מקרה! חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי, אשר בקיא בתחום בו אתם נחקרים. מצד אחד, אתם אם תשתקו במהלך החקירה, הדבר יחזק את הראיות כנגדכם. מצד שני, אם יש בחשדות שהוטחו בכם ממש שתיקה היא זכות המוקנית לכם בדין. העניין תלוי במקרה הספציפי ודורש ייעוץ משפטי ממוקד, תוך הבנת מלוא הנסיבות, מעורך דין אשר בקיא בתחום המס.

  • כאשר החקירה מסתיימת אל תמהרו ללכת, חשוב לקרוא את מלוא פרוטוקול החקירה המוצג בפניכם – כל שאלה וכל תשובה. אם קיימים אי דיוקים בנוסח שנרשם חשוב לציין זאת בפני החוקרים ולעמוד על תיקון המסמך בטרם חתימה.

  • שימו לב, הישמרו והתייעצו אך ורק עם עורך הדין שלכם! לא חל חיסיון לדברים שתמסרו למייצג - רואה החשבון, יועץ המס או מנהל החשבונות שלכם. אם אלה ייחקרו באזהרה או יידרשו למסור עדות, עליהם למסור את מלוא המידע שברשותם, המידע שמסרתם להם - לרשויות החוק.

פניה לעורך דין מיסים לליווי בהליכי חקירת מס

חשוב להתייעץ עם עורך דין מיסים הבקיא בחוקי המס ובחקיקה הכלכלית – בעל ידע במיסוי אזרחי ופלילי. עורך דין מיסים יכול לסייע בסגירת תיק המס הפלילי ולהוביל לסיום החקירה מבלי שיוגש כנגדכם כתב אישום פלילי וכן לסייע בהקטנת שומת המס האזרחית.

עו״ד מיסים מנוסה ומקצועי יפעל להגן משפטית על זכויותיכם, תוך בחינת נסיבות התיק ובחירת אסטרטגיה אזרחית ופלילית בתיק, כדי להקטין את הסכנה הפלילית וכן חשיפת המס שלכם. לפיכך, אם זומנתם לחקירה, שימוע פלילי או הוגש כנגדכם כתב אישום, חשוב להקדיש זמן לבחירת עורך דין מיסים המתמחה בתחום זה.

** אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. המסתמך על תוכן המאמר ללא היוועצות משפטית פרטנית, עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר