רעידת אדמה דיגיטלית?

היוזמה החדשה של ישראל כנגד הפייסבוק

מהלך מרחיק לכת של משרד התקשורת במסגרתו מוקם צוות מומחים לנושא, יבחן את האפשרות להטיל על הרשתות החברתיות וענקות הטכנולוגיה אחריות משמעותית (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם ישראל מתכוונת לפגוע באופן משמעותי בכוחן של הרשתות החברתיות? מהלך מרחיק לכת של משרד התקשורת במסגרתו מוקם צוות מומחים לנושא, יבחן את האפשרות להטיל על הרשתות החברתיות וענקות הטכנולוגיה אחריות משמעותית במיוחד, כך על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12.

על פי הדיווח, בין חברי הצוות, הסופר ד"ר מיכה גודמן שפרסם ספר בנושא רק לאחרונה והגדיר את הרשתות החברתיות כ"מזריקות רעל", פרופ' קרין נהון המשמשת כנשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ומומחים נוספים.

מדובר ביוזמה של שר התקשורת, יועז הנדל, שצפוי להודיע בקרוב כי הצוות יוסמך לבדוק האם ניתן לחייב את פייסבוק והרשתות האחרות באחריות לכל הנוגע לתכנים המתפרסמים בהם. הצוות יבחן את האפשרות להטיל על הרשתות את האחריות המשפטית לתכנים שמתפרסמים בהם כך לדוגמא ניתן יהיה לתבוע גם את פייסבוק תביעת דיבה או לשון הרע כפי שניתן לתבוע כלי תקשורת אחר. נושא זה נפיץ במיוחד שכן הדבר יכול להביא לפתחה של פייסבוק תביעות במיליארדי שקלים ולהפוך את פעילותה בישראל ללא משתלמת בעליל.

בנוסף, הצוות יוסמך לבדוק אפשרות לחייב את פייסבוק בשקיפות בכל הנוגע למדיניות הצנזור והחסימה שלה. היום, אם מישהו נחסם - אין לו דרך לדעת למה, או למי לפנות כדי לטעון כי החסימה אינה מוצדקת והרשת מתנהגת באופן חד צדדי בנושא, כפי שחסמה את חשבונותיהם של פעילי ימין רבים.

המסקנות יוגשו בתוך שלושה חודשים מתוך תקווה שפייסבוק תבין שכלתה אליה הרעה ותציע בעצמה רעיונות כיצד לפעול בצורה שקופה והגונה יותר.

דיונים מסוג זה נערכים במדינות רבות בעולם לאור כוחן העולה של הרשתות החברתיות וההבנה שלא ניתן לתת לגופים זרים להשפיע כל כך על השיח בעולם. בינתיים לא ננקטו באף מדינה צעדים כאלה, והחשש הוא שאם ישראל תפעל בצורה אגרסיבית חד צדדית ברשתות החברתיות יעדיפו שלא לפעול בישראל כלל ולחסום את כתובות האייפי הישראליות מלעשות שימוש בפלטפורמה שלהן מחשש לתביעות. החלטה כזו תגרום לנזק רב למשתמשים הישראלים ולא ברור כבר האם רבה התועלת על הנזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר