ראשי הישיבות הכריעו

תלמידי הישיבות בירושלים ייצאו למסע הלוויית הגר"א ארלנגר זצ"ל

אלפים רבים צפויים להשתתף במסע הלווייתו של הגאון רבי אברהם ארלנגר זצ"ל, מראשי ישיבת 'קול תורה' • ראשי ישיבות הכריעו כי חובה על תלמידיהם להשתתף גם הם במסע הלוויה (עולם הישיבות)

שלמה מן | כיכר השבת |
הלוויה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

האבל בעולם הישיבות, עם פטירתו של הגאון הגדול הרב אברהם ארלנגר זצוק"ל, מראשי ישיבת 'קול תורה' בירושלים ומחבר סדרת הספרים "ברכת אברהם". לקראת מסע הלווייתו שייצא היום (שני) בשעת צהרים מביתו, ברחוב ישעיהו 19 בירושלים, אל עבר הר המנוחות בעיר, הודיעו ראשי ישיבות כי על תלמידיהם להשתתף במסע ההלוויה.

בישיבת 'קול תורה', אשר בה הרביץ הגר"א ארלנגר זצ"ל תורה במשך עשרות שנים, פרסמו כי בשעת ההלוויה לא יתקיימו שיעורים בישיבה. הנהלת הישיבה אף הודיעה כי הסעות ייעודיות ייצאו במיוחד לעבר ביתו של הגר"א, שם תתקיים ההלוויה.

ראשי ישיבות נוספים בירושלים, הכריעו כי על תלמידיהם להשתתף. גורמים ב'קול תורה' מציינים כי הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, אמר כי חובה להשתתף בהלוויה.

המודעה של ישיבת 'קול תורה'

כזכור, לפני מספר שבועות, אושפז הרב ארלנגר במחלקת הקורונה בשערי צדק, לאחר שנדבק בנגיף, ומצבו החמיר. בני משפחתו והמוני מעריציו ותלמידיו, קיימו תפילות בכל רחבי הארץ לרפואתו של ראש הישיבה. אתמול בשעת ערב (ראשון), הודיעו בני המשפחה, כי מצבו מוגדר קשה מאוד, ובני המשפחה הגיעו לקרוא תהילים ליד מיטתו בבית החולים. בהמשך הלילה, למגינת לב בני משפחתו, מכריו והמוני תלמידיו הרבים - השיב הרב את נשמתו ליוצרו, והוא בגיל 90.

בפטירתו איבד עולם הישיבות את אחד מעמודי התווך שלה. במרוצת השנים הוציא לאור הגר"א זצ"ל את סדרת ספריו "ברכת אברהם", על מסכתות רבות בש"ס וכן על יראת ה' ועל התשובה. זו הייתה עבודה נפלאה שעמל בה בדקדוק רב ובעמל גדול, ואכן ספריו נתקבלו בארון הספרים של כל הצורבים הצעירים והמבוגרים, וכמעט לא שייך היום ללמוד ללא "ברכת אברהם", שנהפך לספר יסוד ממש בעולם התורה.

יראת ה' הטהורה שעל פניו אמרה הכל. לא הבין בשכלו הזך התנהגויות של אנשים שאינם ממש לפי ציווי ורוח התורה הקדושה והיה פחד מלעשות לידו שום מעשה או לדבר דיבור שאינו ממש ממש יראה ותורה, כי היה כולו קודש.

תנצב"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר