עדות העורך לשעבר

"מנכ"ל וואלה הבהיר: עליכם לסייע לנתניהו"

העורך הראשי לשעבר של וואלה, עלה להעיד בתיק 4,000; בעדותו, סיפר על הלחצים שהופעלו מצד המנכ"ל אילן ישועה, ועל הבקשה למחוק כתבה על נפתלי בנט (חדשות, אקטואליה)

אבירם אלעד (צילום: פלאש 90)

אחרי למעלה מחצי שנה של עדויות, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, סיים את מתן עדותו, במסגרת תיק 4,000, מי שעלה לדוכן העדים אחריו, הוא העורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה בזמנו, אבירם אלעד.

אחד מעדי התביעה במשפט נתניהו, הוא אילן ישועה, שבמשך 34 יום נתן עדות על תיק 4,000, בו נאשם ראש האופוזיציה נתניהו, בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ואנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' (יו"ר בזק), נאשמים בשוחד.

העד השני בתיק, הוא כאמור עורך וואלה לשעבר אבירם אלעד, שכיום משמש כמנכ"ל חדשות 13, מי שחקרה אותו על דוכן העדים, היא עו"ד יהודית תירוש, ראש צוות תיק 4000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

במהלך העדות סיפר אלעד על תחילת דרכו בערוץ החדשות: "הגעתי לוואלה לראשונה ב-2011, אחרי שהעורך הראשי דאז גדי להב הציע לי את התפקיד".

"כאשר נכנסתי לעבודה", הוסיף אלעד, "פגשתי את המנכ"ל ישועה שהסביר לי שאתר 'וואלה', נמצא במצב במצומצם, באפשרות לעשות עיתונות ותקשורת לבד, וכן היא נאלצת להסתמך על כלי תקשורת אחרים", אלעד סיפר, כי ישועה הוסיף לו: "בזמן הקרוב אני חושב לגייס עוד אנשים ולהקים מערכת חדשות אמיתית ועצמאית".

בשלב הזה הבהיר העד אלעד, כי ישועה התערב בתוכן החדשות: "אמנם בתחילת תפקידי הוא לא התערב, אבל אחר כך הוא צייר לנו תמונה ברורה ששאול אלוביץ' צריך את עזרת ראש הממשלה בהחלטות רגולטוריות, ולכן עלינו מוטלת המשימה לעשות דברים שיועילו לראש הממשלה דאז נתניהו".

אלעד הוסיף: "בכל המקרים שאילן ביקש לשנות דברים הבענו התנגדות. מכיוון שלא הבנו מאיפה זה מגיע ולמה הוא מתערב לנו בעבודה עיתונאית. זה הרי לא תפקידו. אחר כך הבנו שזה באמת קשור למה שאמרתי קודם. הוא הביע בחלק מהזמן אי שביעות רצון שצריך לעשות את זה, הוא אמר שגם מבחינתו זה לא טוב אבל זה חשוב לקבוצה וזה חשוב לוואלה, ולכן חשוב לשתף פעולה עם זה".

אלעד, המשמש כיום כמנכ"ל חדשות 13, הסביר בעדות: "במצב עניינים תקין ונורמלי, המנכ"ל של החברה לא צריך להתערב בכלל".

"ישועה גם הבהיר לנו", הוסיף העד בעדותו, "כי אי ביצוע ההנחיות שלו, יוביל להרס החברה. כל בקשה נתקלה בחומה של התנגדות מצידנו, עשינו הכול. אבל בסופו של דבר ההנחיה שלו הפכה לפקודה. ניסינו לעיתים למסמס או לשנות את רוע הגזירה. אך נתקלנו בתגובות קשות שאנחנו מסרבים פקודה. ככל שהתקרבנו לבחירות 2013 זה הלך וגבר, אז נדמה לי הייתה רגיעה יחסית וזה חזר".

במהלך שנותיו של אלעד בוואלה, הייתה תקופה שהעיתונאית טלי בן עובדיה מונתה לעורכת הראשית למשך שלושה שבועות, לדברי אלעד: "ערב אחד ישועה התקשר אליי הביתה וביקש להוריד כתבה על בנט, שהייתה במיקום גבוה בקידומים - או למחוק אותה, בניגוד מוחלט לשיקול העיתונאי והמקצועי".

"התנגדתי", אמר אלעד והוסיף: "לא הבנתי למה הוא מבקש את זה. אמרתי לו שיפנה לטלי, לעורכת הראשית, כי לא אעקוף אותה. ישועה בתגובה אמר לי שאם ידבר עם טלי היא תתפטר, היא לא תחזיק מעמד, היא כבר ככה על הקצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר