דיון סוער במליאה

נתניהו: "השרים לא סופרים את בנט" • קריאות 'שקרן' לבנט

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם כעת במליאת הכנסת בדיון 40 חתימות שכונס על ידי האופוזיציה על "תקציב אנטי חברתי". ח"כים קראו לבנט שקרן והורחקו. גפני: "אי אפשר לשמוע אותו" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

בדיון 40 חתימות שרוכז על ידי האופוזיציה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "הנושא הרשמי של הדיון הזה הוא ”תקציב אנטי-חברתי“. אמנם, כמו שכולנו יודעים, אין הרבה משמעות לנושא הספציפי שהאופוזיציה בוחרת לצורך דיון ארבעים חתימות. אני חייב להודות אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם".

נאומו המלא של ראש הממשלה נפתלי בנט (ערוץ כנסת)

עם תחילת נאומו של בנט חברי כנסת רבים קראו לעברו 'שקרן' והורחקו על ידי יו"ר הכנסת.

"הממשלה הנוכחית, מכיוון שהיא משוחררת מרוב הכבלים הקואליציוניים של ממשלות העבר, העבירה בקריאה ראשונה את התקציב הכי חברתי שהיה פה מזה שנים. לראשונה מזה שנים, יכולנו לשבת יחד, להתבונן בצרכים הגדולים, התשתיתיים, של מדינת ישראל, להיות קשובים לאזרחים, ולנתב את המשאבים באופן נכון וענייני. אני לא רוצה לדבר במלים גדולות, פשוט אתן דוגמאות, אגב, אני רוצה להודות ליוזמי הדיון - חשוב שהציבור יכיר את העשייה של הממשלה״.

בנט (ערוץ כנסת)

עוד אמר בנט כי ״נתחיל בבריאות. הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים, הצמיחה העולה, האבטלה היורדת - שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגרעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לבריאות, מעבר לתקציב הנוכחי".

"קיבענו 600 תקני רופאים, 1500 תקני אחיות ומאות תקני עובדי מקצועות הבריאות לבסיס התקציב. אישרנו תכנית לפתיחת 270 כסאות לימוד לרופאים נוספים ו- 1500 כסאות לימוד לאחיות בכל שנה. המערכת היתה זקוקה לזה, אחרי שהורעבה משך שנים. עוד דבר אחד שאנחנו מתייחסים אליו ברצינות והוקצו לו משאבים משמעותיים הוא תחום בריאות הנפש. התקופה של הקורונה והסגרים הקשתה על אנשים רבים מאוד, ואנחנו נסייע להם להתמודד".

עוד אמר בנט כי "נעבור לתחבורה. פה יש פרוייקט ענק, 150 מיליארד שקל, שהוא המטרו, שיהפוך את גוש דן למטרופולין נורמלי, ולא פקק אחד ענקי ותקוע כפי שהוא היום. כבר בתקציב הקרוב אנחנו מקצים לכך כ-6 מיליארד ש“ח".

(מארק ישראל סלם, לע"מ)

"46 מיליארד שח לפיתוח הרכבת בתכנית רב-שנתית. 8 מיליארד ש"ח לנתיבי תחבורה ציבורית עירוניים ובינעירוניים. 3.5 מיליארד להקמה של מסופי אוטובוסים, ו-2 מיליארד ש"ח לסלילת שבילי אופניים. שימו לב לחשיבות שאנחנו מייחסים לתחבורה ציבורית".

בנט הסביר על מחירי מוצרי הסופרמרקטים ואמר כי ״נושא שהוא בעיני אחד המרכזיים - סל הקניות. העגלה בסופר של כל משפחה ישראלית מגיעה עם תג מחיר מהגבוהים בעולם. משך שנים המחירים פה נוסקים.
בזה אפשר לטפל רק על ידי עידוד תחרות".
"התכנית שלנו בתקציב תקל על יבוא, על רישוי עסקים, ותביא בסופו של דבר להורדת מחירים. זוהי מדיניות מתמשכת שלנו, יחד עם שר האוצר, ונראה עוד ממנה בקרוב. רפורמת הכשרות רפורמה אמיצה תשבור את המנופול בכשרות ותביא להורדת עלויות לבעלי העסקים, מה שיתגלגל ללקוח".


עוד אמר בנט כי "1.1 מילארד שקל לרפורמת נפש אחת. דואגים לפגועי הנפש יוצאי צה“ל: הגדלת סל הטיפולים לפצועים פוסט טראומטיים".
הסדרת תקציבים ועיגון זכויות, הגדלת תקנים, ביטול חיטוט בעברם של הפצועים שלנו, מינוי נציב קבילות הנכים ועוד. הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. נושא ענק, אסטרטגי ליכולת של המדינה למשול בכל חלקיה. החודשים האחרונים – מאז אובדן השליטה של המדינה במבצע שומר החומות – ואז גל מעשי הרצח והאלימות – מחייבים את כולנו להתעשת זאת הזנחה מרובת שנים שהתפוצצה לכולנו בפנים לכן - מינינו מנהל לארוע הזה- פרויקטור וצוות שרים. והקצנו משאבים גדולים מאוד -2.5 מיליארד ₪. כל זה לא קרה עד היום -פשוט הזנחה. המודעות הגדולה שיש גם בחברה היהודית, לנושא הזה, חשובה, אבל לא מספיקה. צריך אחת ולתמיד, לעשות".

יו"ר יהדות התורה ח"כ גפני אמר בדיון ״אדוני היו״ר, אתה לא צריך לספור לי שלוש קריאות. אני יוצא לבד כי אי אפשר לשמוע אותו״.

בהמשך נאומו אמר ראש הממשלה כי "אני פונה לחברי הקאולציה יש המון רעש שמגיע, תהיו גאים במה שאתם עושים. זה אנחנו ולא אני. מנושא קטן – לנושא גדול- אנחנו מגלים אומץ ופשוט עושים". אמר. "הכנסת חרדים למעגל התעסוקה באמצעות הורדת גיל הפטור מגיוס. מיותר לציין שזה יכול היה להתקיים רק בממשלה הזאת".

בנט ונתניהו במליאה

"רבותי – אנחנו נותנים הזדמנות לדור שלם של חרדים. כולם יודעים כבר שנים שזה המהלך הנכון, אבל מפחדים. אנחנו לקחנו גלולת אומץ, ופשוט עושים. נכון, ויתרנו פה על עקרון חשוב של שיויון בנטל ההגנה על מדינת ישראל. זה כואב.
אבל המדינה חייבת להתבונן קדימה, אל העתיד. צריך שיהיה פה דור יצרני שעובד לפרנסתו ודואג לילדיו".
עוד אמר בנט בנושא כי "עמדתי ידועה – שירות בצבא ההגנה לישראל מוגדר שרות חובה – אבל הוא זכות. זכות שאין גדולה ממנה. אני מאמין שבאיזשהו שלב גם החרדים שלא רוצים לשרת יראו את הזכות שבכך ויצטרפו להגנת העם והמדינה".
"אזרחים ותיקים. אישרנו תוספת תקציבית משמעותית לניצולי שואה, והעלנו את קצבת הבטחת הכנסה לגובה 70% משכר המינימום. הוספנו תקציב לטיפול באלימות נגד נשים שילכו לבניה של מקלטים ותוספת של עובדים סוציאלים״.

״אנחנו עובדים במרץ למען אזרחי ישראל, עם כמה שפחות שיקולים זרים או מפלגתיים. עובדים נקי, עובדים ביחד.
רבותי, פינה אחרי פינה, אנחנו מדליקים מחדש את האור במדינת ישראל״.

נאומו המלא של יו"ר האופוזיציה

נתניהו: "בנט מזכיר לי את עצמי בגיל 3 כשאמרתי ״אני טייס״. הוא חושב שהוא מנווט אבל הוא לא"

בהמשך עלה לעלות לנאום יו"ר האופוזיציה ח"כ נתניהו ואמר: "כשהייתי ילד הייתי יושב על כיסא בסלון ומשחק כאילו אני טייס, הייתי צועק אמא אני טייס. כשבנט יושב על כיסא ראש הממשלה הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל לא ראש ממשלה אמיתי, זה פתטי ואפילו מסוכן. הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה."

(ערוץ כנסת)

עוד אמר נתניהו כי "אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה בבירור. אחרי אתרוג וליטוף אדיר, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה שאחרי שלושה חודשים בלבד ראש ממשלה מכהן מתנדנד כמו עלה ברוח על סף אחוז החסימה. הציבור לא קונה את הבלוף הזה."

"מעניין מדוע כשאביר קארה הצביע נגד דמי אבטלה לעצמאים הוא הצביע פעם אחת ולא פעמיים. השרים בכלל מטיילים בחו"ל - לפיד עכשיו בביקור רשמי בישראל".

בהמשך נאומו עקץ נתניהו את הממשלה ואמר כי "הכספים שעוברים לעבאס ורע"מ מגיעים לחמאס דרך עמותות וצינורות - מה אנחנו תינוקות?".

"להתחפש לטייס - לא הופך אותך לטייס, ולהתחפש לראש ממשלה - לא הופך אותך לראש ממשלה. לכן בנט מגרד את אחוז החסימה מלמעלה ובקרוב. מלמטה, כמו כמה מחבריו פה".

עוד אמר כי "המטוס של ממשלת בנט מקרטע. בלי קברניט ובלי מסלול טיסה ועם כל כך הרבה ידיים על ההגה, סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה. יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, המטוס שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר