עדכון קורונה

מספר החולים קשה - הנמוך בחודשיים האחרונים

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה עומד על 435, המספר הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים • 1,467 מאומתים חדשים (חדשות, ארץ)

מחלקת קורונה (צילום: חיים גולדברג)

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 1,467חולי קורונה חדשים. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.87%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 79,153 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 622 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד והוא עומד על 435 , מתוכם 207 מחוברים למכונות הנשמה. 261 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 7,937 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. כמו כן, עד כה נדבקו בישראל 1,307,281 מאומתי קורונה.

משרד הבריאות עדכן כי עד כה 6,184,395 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,684,666 קיבלו את מנת החיסון השנייה ו-3,756,638 קיבלו את מנת החיסון השלישית.

מוקדם יותר, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, השיב לשאלות כלי התקשורת השונים בנושא הקורונה. תחילה נשאל זרקא על הירידה הדרסטית בכמות המתחסנים במנה השלישית, והוא השיב: "לפי מה שאני רואה, החולים בבתי החולים, ברובם לא מחוסנים, או מחוסנים שעברה יותר חצי שנה ממועד חיסונם. אם נצטרך, נביא את החיסון עד הדלת, עד לשכונה של אלו שלא התחסנו".

"בנוסף", אמר הפרויקטור, "אנו פועלים בעוד מישורים, לדוגמה, מינינו נאמני חיסונים ביישובים הערבים. אנחנו שולחים ניידות לבתי הספר באותם יישוביים, כל זאת במטרה להנגיש את החיסונים ליישובים. 3.7 מיליון איש חוסנו במנה השלישית. אני קורא לציבור להמשיך ולהתחסן".

לגבי הדבקת הילדים בכיתות הלימוד אמר זרקא: "ילדים שבאו במגע עם חולי קורונה בבית הספר, אך יצאו שליליים בבדיקות, בכוונת משרד הבריאות לאפשר להם להיפגש עם חברים ולהיות בפעילויות מצומצמת, גם אם אותם ילדים לא יוכלו להגיע למסיבות או חתונות. אחרי שנבחן את הפיילוט, נוכל לאפשר לילדים להיות בפעילויות מוגבלות".

לגבי הירידה בתחלואה אמר הפרויקטור: "אנחנו בוחנים את התחלואה ולפי זה אנו נותנים המלצות לקבינט על הקלות. אנחנו למדנו מהגל הקודם שלא נכון לצאת מהר מההגבלות. יש בעולם תחלואה רבה, וככל שיש לנו קשר עם העולם נצטרך להיזהר כדי לא להגיע לגל החמישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר