"עבאס יתמוך בו"

שקד ורוטמן בקרב גרסאות: למה חוק ההגירה לא יקודם?

שרת הפנים מימינה והח"כ מהציונות הדתית רוטמן ניהלו מגעים על קידום חוק יסוד ההגירה בתמורה להעברת חוק האזרחות • אחרי שהתפוצץ, החלו בקרב האשמות (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ רוטמן (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

הפלת חוק האזרחות היה האירוע הראשון המשמעותי שנחשב כהפסד עבור ממשלת בנט-לפיד. מאז שנפל, בגלל מאבקים בתוך הקואליציה.

ואחרי דיונים רבים, ניסתה שרת הפנים איילת שקד להעלותו מחדש, בצירוף גב תומך מהאופוזיציה. עבור זה, ישבה למו"מ עם ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, מגיש הצעת חוק יסוד ההגירה שיצרה את ההבדל בין הקואליציה לאופוזיציה. הבוקר (שלישי) נודע כי המו"מ התפוצץ - וקרב גרסאות, לגבי מי האחראי להתפוצצות, החל.

שרת הפנים, איילת שקד, טענה: "סיכמנו שחוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם, ושרוטמן והשכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית", פתחה את הודעתה,

שקד הוסיפה: "רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים וביטחוניים".

ח"כ שמחה רוטמן מיהר להגיב והודיע שחוק יסוד ההגירה יעלה כלשונו ביום רביעי: "שקד סירבה לחזור בה מההסכמות בינה לבין מנסור עבאס. היא סירבה להצעתי לחוקק חוק אזרחות אחראי תוך קביעת מכסות ושקיפות בכנסת. חוק האזרחות המתוקן היה מונע את קידום הסיכומים הקודמים עם רע"מ ומרצ".

עוד כתב רוטמן: "שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי, ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר