ראש המוסד לשעבר

יוסי כהן: "איראן לא קרובה לנשק גרעיני"

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, אמר בוועידת הג'רוזלם פוסט כי "איראן לא קרובה להגיע לנשק גרעיני כלשהו"; לדבריו, "זה בזכות מאמץ גדול שעשינו"; וכיצד הגיב על ריצה בליכוד? (ארץ)

יוסי כהן, בוועידה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אני חושב שבסוף היום איראן לא קרובה להגיע לנשק גרעיני כלשהו", כך אמר היום (שלישי) ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, בוועידת הג'רוזלם פוסט בירושלים.

את נאומו, שעסק בגרעין האיראני והסכמי השלום במזרח התיכון, פתח כהן ואמר: "דברים מוזרים קרו באיראן, ואני לא יכול להגיב עליהם".

כהן, המשיך ואמר כי "לגבי הדברים שקורים היום, יש לי דעה שונה. אני חושב שבסוף היום איראן לא קרובה להגיע לנשק גרעיני כלשהו. היא לא קרובה יותר מאשר בעבר, וזה בזכות מאמץ גדול שעשינו. ישראל תמיד תגן על עצמה, אם איראן בסוף תבחר בנתיב הלא נכון, ישראל תצטרך להגיב.

"אני חושב שיש להם תמיכה קטנה יותר למה שהם עושים מאשר בעבר", הוסיף ראש המוסד לשעבר, "נצטרך לפתח יכולות שיאפשרו לנו להיות עצמאיים בשביל לעשות מה שישראל כבר עשתה בעבר בעיראק ובסוריה".

כהן הבהיר כי לדעתו הסכם הגרעין של המעצמות מול איראן, "חייב להיות מנוסח לגמרי מחדש".

ראש המוסד לשעבר נשאל מה דעתו על הממשלה של בנט ואמר כי הוא לא יודע "אם הוא האדם לענות על זה". כהן הבהיר: "אני לא פוליטיקאי, אני איש עסקים", וזאת במענה לשאלה אם יתמודד בליכוד.

על הסכמי אברהם אמר יוסי כהן כי "אני חושב שהנורמליזציה הייתה אחד הצעדים החשובים ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון. הם עזרו להרחיק את הרעים ולעבוד עם המדינות הטובות. אני מקווה שהגל הזה יימשך. לחתום על הסכמים עם המדינות האלה זה לא פחות מנס. אני מתפלל שזה יימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר