התנהלות מרגיזה

אחים חרדים הותקפו בידי ערבים, ונחקרו באזהרה

שני אחים חרדים הותקפו ע"י בני מיעוטים בירושלים ונדהמו כאשר המשטרה בחרה לחקור אותם באזהרה. אחד האחים אף נאלץ לחתום על ערבות בכדי להשתחרר מהמעצר (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד האחים שהוכה (צילום: חוננו)

שני אחים חרדים הותקפו ע"י בני מיעוטים בירושלים, לאחר שהאחרונים נגחו ברכבם של האחים. התוקפים התנפלו על האחים בבעיטות ובאגרופים, ונ', אחד האחים אף נפונה לבית חולים ונזקק לתפרים בעינו. לתדהמתם המשטרה שהגיעה למקום עצרה בנוסף לתוקפים גם את האח השני, ושני האחים עברו חקירה באזהרה.

התקיפה אירעה בצהרי יום שני האחרון, בשכונת תלפיות בירושלים. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למשטרת ישראל תואר כי רכב נהוג בידי בני מיעוטים נגח ברכבם של האחים בעת שעצרו. נ', אחד האחים שהיה באותה עת ברכב, ביקש להחליף עימם פרטים, אולם בני המיעוטים סירבו, קיללו אותו וסימנו לעברו תנועות מגונות.

אחיו של נ' חזר לרכב והזיז אותו על מנת לאפשר מעבר, אולם בני המיעוטים יצאו מהרכב ונעמדו מולו באיום. נ' התקשר למשטרה, מסר להם את פרטי הרכב הנוגח ותיאר את המתרחש.

במקביל התנפלו החשודים על אחיו של נ', החלו לדחוף אותו, לירוק עליו, לבעוט ולהטיח בו אגרופים לעבר פניו. נ' ראה כי אחיו בסכנה, יצא גם הוא מן הרכב והתחנן לתוקפים שיניחו לאחיו. מיד התנפלו עליו התוקפים, והכו אותו באגרוף חזק לפניו.

עדשת משקפיו של נ' התנפצה לתוך עינו, וכעבור מהלומות אחדות הוא חדל מלראות. עינו נמלאה דם וחתכים רבים נפערו בכל העין וסביבתה. עוברי אורח הרחיקו את נ' מהזירה, בעוד אחיו "שוכב על הרצפה וסופג מהמחבלים מכות רצח", שכתוצאה מהן היה חשש לשבר באפו.

לתדהמת האחים השוטרים שהגיעו למקום עצרו גם את אחיו הפצוע של נ', בנוסף לשני התוקפים. בעוד נ' פונה למיון בהדסה עין כרם ונזקק ללא פחות מ36 תפרים בעינו ובפניו, נחקר אחיו במשטרה במשך שלוש שעות "תוך שהוטחו בפניו האשמות חסרות שחר כאילו הוא היה התוקף". בכדי להשתחרר נאלץ האח לחתום על ערבות בסך 5,000 ש"ח.

"תדהמתו הוכפלה כאשר נוכח לראות כי המחבלים שביצעו בו את התקיפה החמורה לא נלקחו למעצר, ושוחררו עוד בתחנה בתנאים קלים!", תואר במכתב. אתמול (רביעי) הגיש נ' תלונה במשטרה נגד התוקפים, לאחר ששוחרר מבית החולים, ונחקר באזהרה ע"י השוטרים כשהם מטיחים בו שהוא תקף את בני המיעוטים.

לדברי עו"ד בלייכר המייצג את נ', "מדובר באבסורד ממדרגה ראשונה! תקיפה חמורה שנעשתה לאור יום, שהסתיימה בשני אנשים פצועים באורח חמור ביותר, התוקפים המסוכנים משוחררים לחופשי ולא יושבים מאחורי סורג ובריח!".

עוד הוסיף בלייכר, כי ניתן להניח שהתוקפים פעלו באלימות רבה וללא סיבה עקב מניעים לאומניים גזעניים, ובשל היות האחים בעלי חזות יהודית חרדית.

בסוף מכתבו ביקש עו"ד בלייכר לעצור את התוקפים, אשר פרטיהם נמצאים בידי המשטרה, לאלתר ועד לתום ההליכים "בהתאמה לרמת המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממעשיהם".

עו"ד בלייכר תקף את התנהלות המשטרה: "כל מי שעיניו בראשו מבין שתקיפה כל כך אכזרית ואלימה כלפי יהודים נובעת משנאת ישראל ומתודלקת ממניעים אנטישמיים. לא די שמשטרת ישראל מיתממת מכך, גם במישור הפלילי היא נוקטת בגישה אבסורדית.

היהודים שהותקפו - נחקרים באזהרה בעודם פצועים ומוטחים בהם האשמות שווא, ואילו הערבים שתקפו - זוכים לגישה סלחנית ומשוחררים לביתם במקום להיעצר עד תום ההליכים", הוסיף.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על השמעת טענות חסרות כל בסיס כלפי המשטרה המבצעת את תפקידה, זאת ביחס לחקירה שנמצאת בראשיתה.

בעקבות תלונות הדדיות שעלו באירוע זה על אלימות הדדית, עוכבו המעורבים משני הצדדים לחקירה במשטרה, ונחקרו באזהרה.

שני הצדדים נזקקו לטיפול רפואי, והחקירה מתנהלת במשטרה בימים אלו. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, במקצועיות וללא משוא פנים, הכל במטרה אחת ויחידה: להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר