מראשי המשוררים

הרה"ח ר' קלונימוס קלמן שטעקל ז"ל

אבל בחצר חסידות ויז'ניץ עם היוודע דבר פטירתו בארה"ב, במהלך השבת, של הרה"ח ר' קלונימוס קלמן שטקל ז"ל, מראשי המשוררים בחסידות, לאחר שנדבק בקורונה (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל בחודש אלול האחרון עם האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: באדיבות המצלם)

אבל בחצר חסידות ויז'ניץ עם היוודע הבשורה הקשה על פטירתו בארה"ב, במהלך השבת, של הרה"ח ר' קלונימוס קלמן שטקל ז"ל, מראשי המשוררים בחסידות ומחשובי החסידים.

המנוח נולד לאביו הרה"ח ר' בנימין שטעקל זצ"ל, ובצעירותו התייתם מהוריו שנהרגו ע"י הנאצים ימ"ש במהלך השואה. בהגיעו לארה"ק הוא עשה דרכו אל קיבוץ של השומר הצעיר, אך קודם לכן הוא החליט לשבות בשבת בבית מדרשו של האדמו"ר בעל ה'דמשק אליעזר' זיע"א בתל אביב שקירבו בחום ובלבביות רבה, ומאותו רגע החליט המנוח להישאר בויז'ניץ.

בצעירותו למד רבי קלמן ז"ל בישיבת ויז'ניץ בתל אביב, ולאחר נישואיו הוא התגורר במשך תקופה בחיפה, עד אשר הוא קבע את משכנו בעיר בני ברק, כדי להיות סמוך ונראה לשולחנו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זיע"א שאף מינה אותו לבעל התפילה קבוע בהיכל בית המדרש.

כעבור מספר שנים העתיק רבי קלמן ז"ל את מקום מגוריו לבורו פארק שבארה"ב, שם הוא שימש כבעל תפילה בימים הנוראים, כאשר בראש השנה האחרון הוא עוד עבר לפני התיבה בבית המדרש הגדול.

זאת לצד ביקור מיוחד של האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע למעונו במסגרת קבלת קהל שערך הרבי לחסידיו בארה"ב. בויז'ניץ מספרים כי האדמו"ר שלא הגיע לביקור אצל אדמו"רים אחרים, ביקש להגיע לביתו של רבי קלמן, אותו הוא חיבב מאד, ביקור שנמשך כשעה.

לאחרונה נדבק המנוח בנגיף הקורונה, ומאז מצבו התדרדר מאד, עד אשר הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני משפחתו ומכריו הרבים.

הלווייתו תתקיים במהלך היום במונסי ובבורו פארק, ולאחר מכן יגיע ארונו לישראל, כאן הוא יטמן בבית החיים ויז'ניץ בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר