ישראל מציינת

26 שנה לרצח רבין: נתניהו ייעדר מהטקס הממלכתי

אחרי התכתשויות עם משפחתו של רבין ז"ל בטקסי האזכרה בעבר, יו"ר האופוזיציה נתניהו לא ישתתף היום באירוע בהר הרצל. בלשכתו סירבו להסביר למה • לו"ז הזיכרון המלא (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נתניהו ורבין (צילומים: תומר נויברג, פלאש 90)

היום (שני) תציין מדינת ישראל את יום הזיכרון הממלכתי ה-26 לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שנרצח בידי מתנקש יהודי קיצוני בצאתו מעצרת תמיכה בחצר עיריית תל אביב. אירועי הזיכרון יפתחו בשעה אחת בצהרים בבתי הנשיא.

בטקס צפויים להשתתף נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג ורעייתו, הנשיא הקודם רובי ריבלין, שופטי בית משפט עליון, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, לצד בני משפחתו וצאצאיו של רבין. בהמשך היום תיערך האזכרה המסורתית בהר הרצל, בה יישאו דברים בין היתר ראש הממשלה נפתלי בנט ובתו של רבין, דליה.

לפי הדיווח אמש בחדשות 12, החליט יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר נתניהו באופן חריג שלא להגיע לטקס בהר הרצל, זאת על אף המסורת בדרך כלל בקרב ראשי האופוזיציה לדורותיהם בשנים האחרונות להשתתף בטקסט. בלשכתו של נתניהו סירבו להגיב מדוע. יש לציין כי בשנים האחרונות אירעו לא אחת התקפות הדדיות במהלך הטקס בין משפחת רבין לנתניהו.

לפני כשנתיים, כזכור, בעת האזכרה בהר הרצח, עורר נכדו של רבין יונתן בן ארצי סערה לאחר שהפך את הטקס הממלכתי לפוליטי וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפרוש מתפקידו - צעד שעורר ביקורת משמעותית בשורות הליכוד. "אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני האחדות, ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, של הסתה, של הרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם", אמר נכדו של רבין בנאומו שהפך לפוליטי. "אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף".

יחד עם זאת, לקראת ערב, בהתכנסות מליאת הכנסת לישיבת זיכרון לזכרו של רבין, ישתתף יו"ר האופוזיציה נתניהו ואף יישא בה דברים כמקובל. עוד יישאו בה דברים: יו"ר הכנסת מיקי לוי, ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד, שר הביטחון גנץ, של המשפטים גדעון סער ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר