הניסיון השני; תיעוד חדש

אנשי "לב טהור" ניסו לברוח למקסיקו באוטובוסים - ונעצרו

שני מיניבוסים ובהם אנשי כת "לב טהור" שניסו לברוח לאיראן - דרך מקסיקו, נעצרו על-ידי המשטרה המקומית; אנשי הכת צעדו רגלית לאורך קילומטרים רבים - אך הוחזרו למתחם בגואטמלה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר המיניבוסים בדרך למקסיקו (צילום: elespectadorguatemala, פייסבוק)

שני מיניבוסים ובהם אנשי כת "לב טהור" שניסו לברוח לאיראן - דרך מקסיקו, נעצרו על-ידי המשטרה בגואטמלה.

המדובר, בכמה קבוצות של הכת, שלפני כעשרה ימים ניסו לצאת מגואטמלה דרך שדה התעופה לכורדיסטאן, בדרכם לאיראן, אך נבלמו על-ידי הרשויות והוחזרו בחזרה למתחם בו הם שוהים.

לפני כיומיים, הם יצאו מהמתחם - רגלית, וצעדו מספר קילומטרים, במשך למעלה מיממה. לאחר מכן הם שכרו שני מיניבוסים, בניסיון לעבור את הגבול למקסיקו, ומשם למצוא את הדרך לאיראן.

המשטרה המקומית, עלתה על ניסיון הבריחה החדש, ומיהרה לעצור את המיניבוסים ומנעה מהם להמשיך בדרכם למקסיקו, והם נאלצו לשוב על עקבותיהם בחזרה למתחם בגואטמלה.

במיניבוסים, היו מבוגרים וצעירים, גברים, נשים, ילדים ופעוטות, חלקם - אזרחים ישראלים, ואת ברקע מאמצי משרד החוץ הישראלי יחד עם הרשויות בארה"ב ובקנדה, למנוע את מעבר אנשי הכת לאיראן, מחשש לשלומם.

עסקן בארה"ב שפועל כדי לעקוב אחריהם כל העת, בכדי למנוע את מעברם לאיראן, אומר ל'כיכר השבת' כי "זה מאוד קשה לעקוב אחריהם, אנחנו כל הזמן מנסים להעביר מידע לרשויות בארה"ב ובישראל כדי למנוע את המעבר שלהם לאיראן".

כזכור, בישראל בארה"ב ובקנדה עוקבים בדאגה אחר מאמציהם של אנשי כת 'לב טהור', המונה לפי הערכות כ-280 אנשים, נשים וטף, לעבור מגואטמלה, בה שהו בשנים האחרונות - לאיראן, ומנסים בדרכים שונות למנוע זאת, מחשש לביטחונם של האנשים, במידה ויצליחו להיכנס לאיראן.

במגזין סופשבוע ב'כיכר השבת', הבאנו את גרסתם המלאה של בכירי הכת החל מהשהות בגואטמלה ועד הניסיונות לעבור לאיראן, חרף מאמצי המדינות למנוע זאת מהם.

ראשי הכת הסבירו כי "אנחנו נוסעים לארץ הקודש, ארץ האבות, הארץ שנשבע ה' לתת לאברהם ליצחק וליעקב ולזרעם אחריהם. בינתיים, עד שיתקיים היעוד 'לאחוז בכנפי הארץ וינערו רשעים ממנה', אנחנו נעים ונדים בארצות הגלות כמו כל אבותינו ורבותינו הקדושים מדור דור, ומקיימים את הפסוק 'ויתהלכו מגוי אל גוי וממלכה אל עם אחר', ומתפללים שיתקיים בנו ההמשך 'לא הניח איש לעשקם ויוכח עליהם מלכים', 'אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו'.

"ברגע שארץ הקודש תתפנה משונאיה הציונים אנחנו נהיה הראשונים לחזור אליה בבכי ובשירות, כמאמר הפסוק 'כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו', אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר