"עשה עוול לציבור גדול"

שקד: "התכווצתי כששמעתי את נאום לפיד"

שרת הפנים, איילת שקד, במתקפה נגד נאומו של רה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, בישיבת המליאה לזכרו של יצחק רבין: "תיוג של ציבור מצביעים גדול הוא עוול נוראי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שקד ולפיד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שרת הפנים, איילת שקד, במתקפה חריפה נגד נאומו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, בישיבת מליאת הכנסת לזכרו של יצחק רבין: "תיוג של ציבור מצביעים גדול הוא עוול נוראי".

לדבריה: "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול - כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה - הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם.

"תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם - זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה 'טובים' מול 'רעים'. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני".

כזכור, בנאומו במליאת הכנסת, תקף השר לפיד: "יש קו ברור בין רצח רבין לשנה האחרונה. שניהם חלק מהמאבק הישראלי הגדול. הוא לא בין ימין לשמאל. המאבק הישראלי הגדול הוא בין אנשים שמאמינים בדמוקרטיה לאנשים שמנסים להרוס אותה".

לדבריו: "אם מישהו אומר לעצמו שהרוב לא קובע, הוא לא באמת במחנה הלאומי. הוא לאומן קיצוני ומסוכן. במקום לאהוב את המדינה, הוא שונא כל מי שלא חושב כמוהו. לאומנים קיצונים הם לא פטריוטים. לאומנות קיצונית היא לא אהבת הארץ, היא נסיון לסחיטה באיומים.

"צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה".

לפיד הוסיף: "ההסתה היום דומה מאוד להסתה אז. אותם אנשים, אומרים אותם דברים. מי שמדבר ככה, מי שפועל ככה, לא מאמין בדמוקרטיה. לא מאמין בחיים שיש בהם גבולות וחוקים".

השרה שקד התייחסה גם לציוץ של חברתה ל'ימינה', ח"כ שירלי פינטו שכתבה אמש: "גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף. לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית נשאר".

לדברי שקד: "הציוץ של חברתי ח"כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ".

"ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בנינו בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן", הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר