דו"ח המבקר

אנגלמן: המדינה לא מחזירה מיליארדי ש"ח

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם את דוח הביקורת בנושאי כלכלה ותשתיות הלאומיות כשהוא מטיח ביקורת עזה ברשות המיסים שלא משיבה כספים לאזרחים (חדשות בארץ)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם את דוח הביקורת בנושאי כלכלה ותשתיות הלאומיות. על פי הדו"ח החדש, המדינה חייבת 3.6 מיליארד ש"ח - כספי מיסים שנגבו מהאזרחים לשווא - כסף פרטי והמדינה מחויבת בהשבתו. לדבריו, "רשות המסים לא פועלת באופן יזום למתן החזרי מס לזכאים".

אנגלמן כתב גם על מתווה הגז: "בקרן העושר - 741 מיליון ש"ח בלבד במקום תחזית של 12.8 מיליארד ש"ח עד ל- 2022. הממשלה לא פועלת ביעילות למיצוי פוטנציאל ההכנסות הטמון במשאב הגז ולהגדלת העושר של הקופה הציבורית".

הוא עוסק גם ב"רב קו" בתחבורה הציבורית ואומר כי "אין מספיק הגנה על פרטי המשתמשים ברב קו בהתאם לחוק הגנת הפרטיות. הגנת סייבר היא אחד הנושאים החשובים ואנחנו עוקבים אחריו בכל המישורים".

לדבריו גם הנגשת התחבורה הציבורית לקויה – "60% מאנשים עם מוגבלות אינם מרוצים מההנגשה בתחבורה ציבורית. יש לנו מחויבות גדולה לאנשים עם מוגבלות ועל המדינה לעשות הרבה יותר כדי לתת להם את המענה הנכון עבורם".

בדוח עוסק אנגלמן גם בניהול היתרות בבנק ישראל ומזהיר כי אם לא יפעלו במהירות להקטנת יתרות המט"ח ייגרם נזק: "נכון לפברואר 2021 סך יתרות המט"ח המוחזקות בידי בנק ישראל נאמדו ב-185 מיליארדי דולרים, זאת למול הרמה הרצויה, העומדת על 70 עד 110 מיליארדי דולר. הדבר הביא לגירעון מצטבר בהון בהיקף של כ-70 מיליארד ש"ח ועלול להטיל סיכון מוניטין על בנק ישראל".

אנגלמן מתייחס בדו"ח גם למשבר הדיור ולהסכמי הגג בשוק הדיור ואומר כי הבעיה המרכזית היא אי שווק קרקעות לבנייה בכמות מספקת: "מ - 2008 עד 2020 מחירי הדיור זינקו ב 103%. בביקורת נמצא כי בפועל שווקו קרקעות לבניית 80,000 יח"ד בלבד שהן כ-33% מיעדי השיווק בהסכמי הגג שנחתמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר