ההצעה שהעלתה - נדחתה

סילמן נגד 'גזירת המעונות' של איווט ונגד האברכים החרדים

מתוך דאגה לאברכי הציונות הדתית, עידית סילמן יוצאת נגד "גזירת המעונות" האכזרית של ליברמן, אך פתרון שהעלתה - נגד האברכים החרדים, נדחה על הסף; בסביבת ליברמן לא מתרגשים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
סילמן וליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90)

מתיחות קואליציונית: עידית סילמן, חבר-הכנסת מ'ימינה', מפלגתו של נפתלי בנט ראש הממשלה, המשמשת גם כיו"ר הקואליציה, יוצאת נגד אחת הגזירות הגדולות של אביגדור ליברמן שנועדה לפגוע בראש ובראשונה בלומדי התורה, מתוך דאגה כנראה רק לאברכי הציונות הדתית.

המדובר בגזירה שזכתה לתואר המפוקפק, "גזירת המעונות", לפיה, החל מתאריך 1.11.2021, אברכים העמלים בתורה לא יזכו לסבסוד במעונות ורק כאשר שני בני הזוג עובדים או שאחד מהם לומד מקצוע - הם יזכו לסבסוד.

הגזירה הנוראית והאכזרית הזו אמורה להשפיע על כיסם של אלפי משפחות חרדיות, שגם ככה לא מצליחות לסגור את החודש, אך את ליברמן זה כמובן לא מעניין.

מי שהפתיעה ביומיים האחרונים ואזרה אומץ לצאת נגד הגזירה האיומה היא דווקא חברת הכנסת עידית סילמן, זאת לאחר שנפגשה עם נשות אברכים מהציונות הדתית.

לפי כל ההערכות, הגזירה לא תגרום לאברכים לצאת לעבוד - ואולי רק תמנע מנשותיהם להמשיך לעבוד, אך היא עשויה לפגוע גם באברכים מהציונות הדתית.

לאחר הפגישה שערכה ביום שני, הודיעה סילמן כי תיאבק בהחלטה ותפעל לשנותה, כנראה מתוך דאגה לבני הציונות הדתית. סילמן, אף הודיעה על כך בפומבי בטוויטר, בציוץ שנמחק מספר פעמים עד שפורסם שוב.

"נפגשתי היום עם נשים ללומדי תורה", כתבה סילמן, "הנשים נאבקות בימים אלו על מציאת פתרון בנושא המעונות שיאפשר להן עבודה מבלי לפגוע בטיפול במשפחותיהם ובלימוד התורה של אנשיהן".

סילמן הוסיפה וכתבה: "התחייבתי בפניהן כי אני עובדת על מתווה מעונות שיאפשר זאת. עולם לימוד התורה חשוב והכרחי".

לדברי אחת המשתתפות בפגישה עם סילמן, "חברת הכנסת הציעה שיימצא פתרון רק לאברכי הציונות הדתית, כך למשל שאם אחד ההורים שירת בצבא אז לא תהיה חובה ששני ההורים יעבדו, אלא שנשות הלומדים מהציונות הדתית סירבו להצעה וביקשו פתרון גם לאברכים החרדים".

לפי הדיווח של העיתונאי יאיר שרקי ב'חדשות 12', הלחץ על חברי 'ימינה' מגיע בין היתר בשל מכתב של רבני הציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן, שיצאו נגד הקיצוץ וקראו לכל מי שמוכן לפעול למניעת "התוכנית הרעה הזאת", כלשונם.

שרקי הוסיף ודיווח כי למרות הבטחות סילמן, בסביבת שר האוצר ליברמן, לא מתכוונים לוותר, ואומרים כי "זה ייכנס בנוסח ובזמן שהוא רצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר