סוער בכנסת

השר אלקין טען להסכמה חרדית - והוכחש

במענה לח"כ אשר על גניזת תכנית של בניית יח"ד לחרדים, אלקין טען שקיבל אישור מפינדרוס שבמקום זאת תקודם תכנית מצומצמת. אשר מחה: "אתה זורה חול בעיני הציבור" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אשר בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

סאגת גניזת שכונת הענק החרדית בקרית גת מערב על ידי אלקין ושקד עוררה היום סערה גדולה בכנסת, בעקבות שאילתה שהגיש ח"כ יעקב אשר לשרת הפנים שקד בה ביקש לברר רשמית את עמדת משרד הפנים על ביטול התכנית ודחיקת החרדים ליישוב כסייפא שבפזורה.

השרה שקד נעלמה מהדיון, מי שעלה להשיב במקומה הוא שר השיכון אלקין ומהר מאוד הדיון הפך לסוער כשאלקין טען כי השיג הסכמה חרדית לשיווק שכונה חלופית בעיר שפיר, מצומצמת יותר.

תחילה ניסה אלקין להסביר לאשר מדוע הוא עונה לשאילתה ולא שקד וחשף שהוא היוזם מאחורי ביטול השכונה החרדית. "אמנם השאילתה שלך נוגעת להליך תכנוני וזה נוגע למשרד הפנים, אבל מכיון שמדובר בהחלטה משותפת של שנינו שהיוזם שלה הוא משרד השיכון, לכן אני אענה על כך".

במענה לאלקין שטען כי העיר כסיף אינה פסולה וכי הפיכתה לחרדית תתרום לנגב, עקץ אשר: "אני מציע שתשלח אתה את הילדים שלך לגור בכסייפא, או שתתן את זה למנסור עבאס".

בתוך הדברים טען אלקין כי במקום השכונה בקרית גת יש תכנית לקדם את העיר שפיר באופן שוויוני, והוסיף כי התייעץ עם ח"כ פינדרוס שכיהן בעברו כחבר במכון החרדי למחקרי מדיניות, וזה המליץ לו לקדם את התכנית בשפיר.

בשלב זה מיהר אשר למחות: "אני לא מאמין שמישהו נתן לך הסכמה לבטל תכנית שהייתה מוכנה כבר לשיווק, אחרי השקעה אדירה של תכנון, ולהחליף אותה בשפיר שאין בה בכלל תב"ע, למה אתה זורה חול בעיניהם של אלפי זוגות צעירים חרדים? תגידו באומץ, אנחנו לא רוצים לתת לכם דירות ושהילדים שלכם ימשיכו להתגורר בחניות ומרתפים, יש ילדים שסובלים מאסטמה בגלל זה אבל אתכם זה לא מעניין. זו נקמה פוליטית בילדים, לא בפוליטיקאים, תתביישו לכם!".

גם ח"כ פינדרוס מיהר להכחיש את הדברים וטען שמעולם לא נתן אור ירוק לדברים. ח"כ אשר תקף אף הוא את הניסיון לתקוע תריז בעמדה החרדית: "אתם משקרים, אני הייתי בכנסת באותם ימים שעבדנו על החלטת הממשלה להקים את השכונה החרדית הזו, ואתם באים עכשיו ומבטלים אותה בהינף יד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר