הוביל למחאות בקואליציה

על חודו של קול: הקואליציה הובסה בהצבעה, החרדים חגגו

הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורות ומורים ערביים, עברה על חודו של קול • באופוזיציה צהלו, ובקואליציה תקפו את היו"ר: "עושה כל טעות אפשרית" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
האופוזיציה חוגגת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב)

ניצחון ראשון לאופוזיציה בכנס החורף של הכנסת: למרות התנגדות הקואליציה, האופוזיציה הצליחה להעביר על חודו של קול הצעה של ח"כ אחמד טיבי, הקוראת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורות ומורים ערביים במערכת החינוך. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 47 חברי כנסת - מול 46 שהתנגדו.

העברת החוק התקבלה בתרועות וקריאות ניצחון רבות נשמעו מספסלי האופוזיציה. חברי כנסת חרדים נראו מוחאים כפיים וחוגגים יחד עם עמיתיהם, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת ושאר חברי האופוזיציה.

הצעת החוק הזו היא הראשונה בכנס החורף שעוברת לא כפי שרצו בקואליציה - וכבר גורמים בה תוקפים את העומדת בראשה, עידית סילמן מימינה: "היא עושה כל טעות אפשרית בניהול קואליציה מורכבת", טענו.

הסיבה לכך היא שחברי סיעת מרצ ביקשו חופש הצבעה בנושא, בשל החשיבות בהצעה עבור החברה הערבית, אבל סילמן סירבה לאפשר זאת.

החרדים צוהלים במליאה (באדיבות ערוץ הכנסת)

טיבי הגיב לניצחון המדהד: "הקמת הוועדה היא הישג לאופוזיציה", אמר, "וחשוב יותר יהיה ההישג למורות והמורים, ומערכת החינוך כולה".

הוא הוסיף: "היום ישנם יותר מ -13,000 מורות ומורים ערבים שלא שובצו עד היום, וזה למרות שמערכת החינוך סובלת ממחסור גדול במורות. במערכת החינוך הערבית, מורות משובצות לפי שיטת ניקוד, שמנטרלת שיקולים אנושיים והומניטאריים, ככה שלפעמים אמא שמלמדת כבר עשרים שנה, עם ילד קטן חולה בבית נאלצת לצאת לפנות בוקר מהבית שלה בצפון, ללמד בירושלים המזרחית או בדרום, וחוזרת הביתה מאוחר בלילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר