פייק ניוז ברשת

ההודעה השקרית שמופצת ברשתות החברתיות

עולם הפייק ניוז: הודעת וואטסאפ שמופצת בשעות האחרונות בקבוצות השונות טוענת להונאה חדשה וכבר הספיקה להלחיץ רבים • מומחה להצפנה מסביר ל'כיכר': "לא אפשרי" (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: שטארסטוק)

הפייק ניוז ברשת הודעת וואטסאפ שמופצת בשעות האחרונות בקבוצות השונות, טוענת להונאה חדשה וכבר הספיקה להלחיץ רבים. הבעיה - היא כוזבת.

בהודעה נכתב: "הם ביקשו שנעביר את זה ונספר את זה לכולם. יש כבר קורבנות. הונאה חדשה: מתקשרים בטלפון ושואלים אותך האם אתה מחוסן חיסון שלישי, אם כן מבקשים ללחוץ על ספרה 1".

"לחצת?", ממשיכה ההודעה, "מיד לאחר מכן הטלפון ננעל ונפרץ. לרבים מאיתנו יש פרטים אישיים, כרטיסי אשראי ופרטי בנק בטלפון".

"אנא היזהרו", נכתב בהודעה, "תעבירו את המידע למשפחה וחברים ככה כולם נצליח לעצור את ההונאות האלה". כשבסיומה נוסף אימוג'י להבהרת המשפט האחרון.

ההודעה

"אין אפשרות לפרוץ כך לפלאפון", מסביר ל'כיכר' שלום מליץ, מתכנת ומומחה בהצפנה. "בכדי לפרוץ לפלאפון הפורצים נזקקים בדרך כלל לכך שהמשתמש יוריד קוד זדוני לפלאפון שיאפשר את ההשתלטות", הוא מסביר.

"בדרך כלל הקוד נשלח בלינק, במייל או בקובץ אך לחיצה על אחד ממקשי הספרות לא מקשרת לאף לינק או מורידה קובץ והיא מאובטחת לחלוטין, לא ניתן לפרוץ כך לפלאפון", הוא מדגיש, "חשוב לשים לב תמיד לא ללחוץ על לינקים לא מוכרים או להיכנס לאתרים לא מאובטחים", הוא אומר לסיום.

הודעות פייק מופצות לעיתים רבות בוואטסאפ, כשהמפיצים נעזרים בפחד ההמונים ובמהירות ההפצה שבפלטפורמה הפופלארית, המפיצים נהנים להפיץ את ההודעות מתוך הנאה אכזרית של תחושת שליטה באמצעות הפחד.

בכדי לזהות הודעה שעלולה להיות פייק, וואטסאפ הוסיפה בראש כל הודעה כיתוב המעיד על כמות הפעמים בהם ההודעה הופצה, כשאם הופצה מעל לחמש פעמים וואטסאפ תכתוב "הועברה פעמים רבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר