מחקר מקיף

החיסון מונע הדבקה בקרב בני נוער ב-90%

מכון המחקר של כללית, בשיתוף אוניברסיטת הרווארד, בדק נתונים של כ-100 אלף בני נוער ישראלים שהתחסנו. מהתוצאות מוכח: החיסון יעיל גם בקרב צעירים (בריאות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ילד מתחסן נגד קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד, שהתפרסם במהלך הלילה (חמישי), בדק נערים ישראלים בני 12 עד 18 שהתחסנו נגד קורונה, ומעיד על ניצחון משמעותי של החיסון על הנגיף. ע"פ הממצאים, ישנה יעילות של 90% במניעת מקרי הדבקה ויעילות של 93% במניעת מחלה תסמינית.

המחקר נערך במהלך התפשטות זן הדלתא בישראל, בגל הרביעי, עד לפני כחודש. הוא התבסס על נתונים של 94,354 בני נוער ישראלים בגילים 12 עד 18 שהתחסנו, מול מספר זהה של לא מחוסנים, אם כי במהלך המחקר הספיקו להתחסן כ-14 אלף נערים מהקבוצה השנייה.

"עם פרוץ הגל הרביעי, עקב זן דלתא, עלתה השאלה אם החיסון הנהוג בישראל מספק הגנה מספקת גם נגד זן זה, כפי שהוא הגן מפני זן אלפא", אמר הפרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית. "מכיוון שמרבית המתבגרים חוסנו לראשונה בגל זה, הערכת יעילות החיסון בהם יכולה הייתה לספק תשובה לשאלה. תוצאות המחקר מלמדות באופן חד-משמעי כי החיסון יעיל ביותר במניעת הדבקה בזן דלתא ובמניעת מחלה תסמינית שבוע לאחר קבלת שתי מנות".

בליצר הדגיש: "תוצאות המחקר מראות שעוצמת ההגנה נגד זן דלתא דומה מאוד לזו שנצפתה בקרב מבוגרים צעירים נגד זן אלפא בעבר. מסקנות אלו מספקות מידע חשוב ומבוסס להורים המתלבטים לגבי חיסון ילדיהם המתבגרים".

במערכת הבריאות מקווים שהנתונים האלו יעודדו בני נוער להתחסן, שכן מתברר כי רבים עדיין לא עשו זאת: 32% מבני ה-12 עד 15 לא התחסנו, ו-13% מבני ה-16 עד 18 נמנעו מכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר