בדרך לגל חמישי?

נדבקים חדשים בוראינט הקורונה AY4.2

אחרי הגילוי הראשון של ווריאנט הקורונה - AY4.2 בארץ, משרד הבריאות מדווח כי במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, התגלו 5 מקרים נוספים "ותיקים" של הוואריינט בישראל (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

התפרצות נוספת? אחרי הגילוי הראשון של ווריאנט ה-AY4.2 בארץ משרד הבריאות מדווח כי במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, התגלו 5 מקרים נוספים "ותיקים" של הוואריינט AY4.2 בישראל.

וואריינט AY4.2 סווג עד כה בכל העולם כתת זן של וואריינט הדלתא של נגיף הקורונה, רק לאחרונה הוחלט לסווגו כוואריינט נפרד מהדלתא.

בעקבות גילויו של ילד ששב מחו"ל בן 11 שנסדק בווריאנט, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש.

במשרד הבריאות מציינים כי הם ממשיכים ועוקבים באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם, וימשיכו לעדכן את הציבור במידע.

כזכור, AY4.2 הוא תת זן חדש של וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה. יש לציין כי עד כה לא ברור אם הזן החדש המהווה תת-זן לזן הדלתא, מסוכן או אלים יותר ממנו, אך החשש המרכזי במשרד הבריאות הוא כי הוא יהיה עמיד בפני החיסון, הזן שכאמור פושט בבריטניה, טרם פשט בארה"ב.

על פי ניתוחים של אנשי רפואה מובילים, בשלב זה תת-הזן החדש לא מהווה סיבה לדאגה אמיתית וישנם טענות כי הסיבה שהוא מופץ כעת ביתר שאת קשורה להיחלשות של החיסון בארצות בהן הופץ אחרי שעבר זמן מה מחיסונם. אך לטענתם יש לחקור אותו לעומק יותר, על מנת להגיע למסקנות סופיות.

כזכור, לפני יומיים הנגיף החדש התגלה לראשונה אצל ילד כבן 11 שחזר ממולדובה, הילד ככל הנראה לא היה מחוסן. כמו בכל פעם בה מתגלה בדיקה חיובית היא עוברת ריצוף גנטי וכך התגלה שמדובר בתת הזן החדש, החקירה האפידמיולוגית נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר