"סופה וקיצה של הרבנות"

בראשות הראשל"צ: רבני ישראל יתכנסו נגד 'הרס הכשרות'

עשרות רבני ערים ויישובים, לצד מאות רבנים נוספים, צפויים להתכנס השבוע ל"כינוס חירום" בראשות הראשון לציון הגר"י יוסף בכדי למחות נגד רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל הגר"י יוסף (צילום: דר וסוחרת)

רפורמת הכשרות לקראת הכרעה: בחודש הקרוב מליאת הכנסת צפויה לאשר באופן סופי את רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, ובקרב רבני הערים גובר החשש מפני "הרס הכשרות" במדינת ישראל.

ל'כיכר השבת' נודע כי ביום שלישי, מחרתיים, צפויים להתכנס עשרות רבני ערים ויישובים, לצד מאות רבנים נוספים, לכנס חירום בראשון הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, העומד בראש המאבק נגד הרפורמה בכשרות.

במכתש שנשלח בערב שבת לרבני ישראל, נכתב בין היתר: "להווי ידוע לכלל הרבנים, על הרס הכשרות, בדמות "הרפורמה בכשרות", אשר היא במהותה הפתח לעקור את מוסד הרבנות וזה החילם לעשות דברים אשר לא שערום אבותכם, דבר שלא נעשה מעולם! ואפילו בהיותנו תחת עול הגוים, לא העזו להתערב ולעקור מהרבנים את עניין הכשרות".

כאמור, הכנס בראשות הראש"ל יתקיים ביום שלישי הקרוב ביישוב 'אלפי מנשה': "לעת כזאת הנענו ונעמוד מן הצד? לראות במו עינינו את סופה וקיצה של הרבנות?", נכתב במכתב ששוגר לרבני ישראל.

יו"ר ועד רבני ישראל באולפן 'כיכר'

כזכור, במהלך כינוס רבנים שהתקיים לפני כחודשיים, תקף הראשל"צ את השר כהנא ואמר: "מורי ורבותי, אני בחודש האחרון פשוט מודאג, שר הדתות איך שהתמנה, הוא ביקש להגיע אלי, הוא בא, אמר לי אני מכבד את הרבנים הראשיים אבל יש לנו חילוקי דעות', שמעתם? הרבנים הראשים שכל ימיהם עוסקים בתורה, מחברי ספרים מרביצי תורה שישובים ועוסקים בתורה, יש לו חילוקי דעות איתו מה זה? פרופורציה.. יש חילוקי דעות? מה זה חילוקי דעות?, הוא יקבע אם אשה תהיה משגיחת כשרות? האם הכשרות הזאת תהיה בכל העיר.

"איך אפשר שרב בעיר אחת ייתן כשרות בעיר אחרת, איך אפשר שמשגיח כשרות מאפרת שיהיה גם באילת? איפה ההשגחה הנכונה? למה להרוס? בשביל מה להרוס ובשביל מה לקעקע?

הראש"ל נגד מתן כהנא והרס הדת; הנאום המלא

"בחודש האחרון, קשה לי להירדם בלילות, אני חושב הרבה מה יהיה עם הנישואים, מה יהיה עם הכשרות, מה יהיה עם הנישואים האזרחיים, באה השרה שקד שרת המשפטים, היא הכינה חוק של פונדקאית ובאה אצלי לרבנות הראשית שאני יאשר את החוק כנשיא בית הדין הגדול, הם רוצים לעשות מה שהם רוצים, כל מיני דברים שאנחנו לא מעלים על דעתנו ולכן זה דבר חשוב שהרבנים יהיו מאוגדים כולם יהיו ביחד, יש פה כוח של הרבנים.

"קודם כל העניין של הכשרות לא ייתכן שרב שלך עיר אחרת ייתן כשרות בעיר של חברו זה יורד לאומנתו של חבירו, יש כאן מרא דאתרא בעיר הזאת הוא קובע הוא יכול לבדוק הוא יכול להשגיח ולא רבנים אחרים, הרבנים יהיו מאוחדים כולם בדבר הזה.

"לצערי הרב, יש רבנים שיש להם אינטרסים ורוצים ולהיבחר אחר כך להיות רב ראשי של תל אביב או לחיפה, רבותי יש להתעלות מעל האינטרסים יש פה יראת שמים יש הקב"ה, יש בורא לעולם, צריכים להיזהר מהדברים האלה להתקדם ולהתעלות מכל האינטרסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר