יותר חשוב ממה שנדמה לכם: בכמה שמפו יש להשתמש?

רק אתמול קניתם בקבוק שמפו חדש והופ, הוא כבר ריק? כנראה שאתם משתמשים בכמות גדולה יותר מדי. דיברנו עם המומחים בתחום שהסבירו לנו כיצד לחפוף כראוי, מבלי לבזבז טיפה (או אגורה) (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנחנו לא רוצים לפוצץ לכם את הבועה, אבל אם אתם מחליפים את בקבוקי השמפו שלכם מהר יותר מהזמן שלוקח לזרוק שני בקבוקים כאלו לעגלת הקניות, כנראה שאתם משתמשים ביותר מדי מוצר. כפי שמתברר, ישנם כמה גורמים שקובעים כמה שמפו יש לצרוך - צפיפות השיער שלכם ומרקמו הם רק חלק מהם. כדי ללמוד כיצד לחפוף כראוי, מבלי לבזבז טיפה אחת (או אגורה, לצורך העניין), דיברנו עם ליי הארדג'ס וסטיב ולדמן, מעצבי שיער מומחים.

כמה זה יותר מדי שמפו?

זוהי שאלה בת שני חלקים: ראשית, האם אתם משתמשים בכמות נאותה של שמפו במהלך כל מקלחת ושנית, באיזו תדירות אתם חופפים את השיער? כדי לענות על החלק הראשון, ולדמן אומר שאם אינכם מרוצים מכמות הקצף, הוספת עוד שמפו לא תעזור. קצף פחות מרשים הוא יותר עניין של עודף שמן, שמעכב את ייצור הקצף של השמפו שלכם. במקרה זה, "שטיפה מתאימה וחפיפה שניה, תוך שימוש בכמות הנכונה למרקם וצפיפות השיער שלכם (עוד על כך בהמשך) היא הדרך היעילה והחסכונית ביותר לנקות את שיערכם". בנימה זו, אורך השיער שלכם לא אמור להיות פקטור לכמות השמפו שבה אתם משתמשים, מכיוון שהוא מיועד לקרקפת, לא לשאר השיער (בשביל זה נועד המרכך), אומרת הארדג'ס.

מבחינת תדירות, ולדמן אומר שחשוב לשאול את עצמכם אם שטיפה היא מה שהשיער שלכם באמת דורש באותו זמן. "האם אתם אכן צריכים שמפו? או ששטיפה יסודית תעניק לכם את הרענון לו אתם זקוקים? ניקוי יתר יכול להסיר את השמנים הטבעיים של שיערכם, החיוניים הן לבריאות השיער והן לקרקפת", הוא מציין. "כמו כן, השיער לא מחזיק עיצוב כשהוא נקי במיוחד. לקווצות במצב כזה חסר את השמנים הדרושים לו לבריאות, ברק ויכולת ניהול", הוא אומר.

אוקיי, אז בכמה שמפו אני צריך/ה *בעצם* להשתמש?

"שני הגורמים החשובים ביותר בקביעת הכמות הנכונה של שמפו הם המרקם והצפיפות של שיערכם", מסביר ולדמן. ככלל אצבע, שיער עדין דורש בערך כמות של שמפו בגודל מטבע של 10 אגורות, בעוד שבעלי מרקמים עבים יותר אמורים להשתמש בכמות כפולה פחות או יותר. אם השיער שלכם נמצא איפשהו באמצע, כמות בגודל של שקל מספיקה. כמו כן, ככל שהשיער שלכם מתולתל יותר, יתכן שתצטרכו להגדיל את כמות השמפו.

פרקו לנו את זה: מהי הדרך הנכונה לחפוף את השיער בלי לבזבז אף טיפה?

1. שטפו מראש את השיער. דהיינו: להניח אותו מתחת למים למשך דקה או שתיים, כך שיהיה רטוב במלואו לפני החפיפה. "שטיפה מוקדמת היא דרך מצוינת להסיר כל פסולת והצטברות לכלוך על פני השטח, שעלולים להפריע לשמפו שלכם. היא יכולה גם ליישר את נקבוביות השיער ולאפשר לשמפו לצפות אותן בקלות רבה יותר", אומר ולדמן. סוגי שיער מתולתלים ותנועתיים יותר יהנו במיוחד משטיפה מוקדמת וכך גם מי שמשתמש בשמפו רק פעם בשבוע. "זה בגלל שיש יותר שמן על הקרקפת, מה שיכול להפוך את בניית הקצף של השמפו שלכם למאתגרת יותר", אומרת הארדג'ס.

2. הימנעו משפיכת שמפו ישירות מהבקבוק על ראשכם. לא רק שכך תשתמשו בכמות גדולה יותר של מוצר מהנדרש, אלא שהוא עלול גם להכביד על שיערכם ולהפחית את נפחו. במקום זאת, טלו את הכמות הנכונה בידיכם ולאחר מכן מרחו על הקרקפת ועסו אותה.

3. התחילו בעורף. "זה המקום שבו השיער בדרך כלל העבה והשופע ביותר. פנו בהדרגה לכיוון החלק הקדמי של קו השיער שלכם. שיער בחלק העליון והקדמי דורש פחות שמפו, מכיוון שהוא לרוב לא עבה או צפוף", אומר ולדמן. עסו אותו לתוך הקרקפת למשך שתי דקות (פעולה זו גם מגבירה את זרימת הדם, מה שיכול להאיץ את צמיחת השיער ולהניב שיער מבריק יותר, אומרת הארדג'ס) ושטפו עד שהמים מתבהרים.

האם מוטב לחפוף פעמיים?

"אם השיער שלכם עבה וגס, מתולתל או מפותל, או שאתם משתמשים בהרבה מוצרי עיצוב באופן קבוע, חפיפה כפולה עם שטיפה יסודית בין לבין תבטיח שהשיער שלכם יהיה נקי כמו שצריך", מציין ולדמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר