שחזור חוויות בישיבת הממשלה

בנט ואלקין התלוצצו: "נתתי לו מרפק כשנרדם ופוטין צחק"

בין הדיונים על הקורונה, ההסכמים המדיניים ברוסיה והעברת התקציב, עסקו ראש הממשלה בנט והשר אלקין בשחזור חוויות אישיות מהמפגש עם פוטין. מדויק יותר: על העייפות (אקטואלי)

שלמה מן | כיכר השבת |
בנט בישיבת הממשלה, היום (צילום: חיים צח/ לע"מ)

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) כמדי שבוע בירושלים והתמקדה בנושאים העומדים על הפרק. ראש הממשלה נפתלי בנט סיפר על ביקורו ברוסיה אצל הנשיא פוטין והתייחס גם לתחלואה בקורונה.

"נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות", פתח בנט. הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד. אני רוצה להודות מכאן לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

"הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק, בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".

רגעים משעשעים התרחשו במהלך הישיבה כאשר בנט סיפר: "אחרי 4 שעות מפגש, אלקין נרדם - לא ישנו כל הלילה - אז אני נותן לו מרפק, ופוטין צוחק". אלקין הגיב: "פוטין צחק ואמר שרואים שאתה לא היית בסיירת איתו".

בנט: "אבל אלקין המשיך לתרגם גם כשנרדם" .

בהמשך התייחס לירידה המגמתית בתחלואת הקורונה. "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא", אמר בנט.
ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים גם בתחלואה, ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות - הלא הרגע עברנו את זה - ואנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף, באופן פתוח. זה לא ידע ביטחוני, זה ידע שנועד להצלת חיי אדם".

ראש הממשלה הוסיף: "ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן בישראל מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל. המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם של ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים בחשבון, לא רק האפידמיולוגיים. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים, אזרחי ישראל חיים את החיים בצורה רגילה, וזה מצוין.

"יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה, אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד ומכינים את התשתית לאפשרות של גלי תחלואה עתידיים. לכן, אני מודיע כאן, שאנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, על מתווה בהיקף של 10 מיליארד שקלים להרחבה חד פעמית של המסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", כחלק מהפקת הלקחים מניהול הגלים הקודמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר