הרצח המחריד בבית שמש

המאבק על כבוד המת: המשפחה ניצחה והגופה לא תנותח

בצל החשש מהפגנות והודעת השופט כי גופתה של הנרצחת החרדית בבית שמש תנותח, קיבל היום בג"צ את ערעור המשפחה ושחרר את הגופה לקבורה • מעצרו של החשוד הוארך (אקטואליה, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד מובא למשפט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ערעור משפחתה של הנרצחת החרדית בבית שמש בבג"צ, כנגד נתיחת הגופה כבקשת המשטרה, התקבל. שופט בג"צ פסק היום (ראשון) בצהרים, כי כי גופת הנרצחת לא תנותח ותשוחרר במהירות לקבורה. על מועד ההלוויה נעדכן בהמשך.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול בלילה, מוצאי שבת, עיכב שופט בית המשפט העליון סולברג את ביצוע הנתיחה, לאחר שנודע כי המשפחה תבקש ערעור להחלטת בית המשפט מיום שישי. בעקבות החלטת בג"צ הפרקליטות חזרה בה מהבקשה לניתוח.

הודעה על אפשרות ניתוח הגופה גררה ביקורת נוקבת. ב'עדה החרדית' הודיעו כי נערכים להפגנות מחשש כי אכן ינתחו את הגופה.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בבוקר יום שישי, מעט אחרי השעה 09:30, התקבל במשטרה דיווח מבני משפחה ששהו בדירה בשכונת רמת אברהם בבית שמש כי צעיר תוקף את אימם, חרדית אם לתשעה, בביתם בעיר בית שמש. שוטרים שהגיעו לדירה בתוך דקות בודדות, עצרו את החשוד (27) במעשה, שמאובחן כמי שאינו בריא בנפשו, בנה של האישה, וגורמי רפואה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה של האם (52).

המשטרה חקרה את המקרה וביקשה לנתח את הגופה. ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת אישר בית המשפט השלום בירושלים בניגוד לבקשת המשפחה, לנתח את הגופה.

בדיון שהתקיים בעניין נתיחת הגופה בבית המשפט, זמן קצר קודם השבת, ביקשו אחיו וגיסו של החשוד למנוע נתיחה אחרי המוות. "אנחנו רוצים להתנגד לנתיחה", אמר נציג המשפחה. "אנחנו אנשים דתיים, יש עדים וכל מה שצריך. לא נראה לנו שיש סיבה לחלל את כבוד המת. נשמח שבית המשפט לא יאפשר לנתח. עברנו מספיק יום לא נורמלי. מצד אחד אנחנו מבינים את המצב שלו מצד שני איבדנו אימא. תקלו עלינו".

כאמור, העתיקה אחרי הפסיקה לבג"צ התקבלה, ולבסוף הגופה לא תנותח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר