מצב עגום בסקרים

מפלגה במבוכה: 'ימינה' בישרה על מטה, השותפים הכחישו

מפלגתו של בנט מנסה לבנות את עתידה הפוליטי שכרגע לוט בערפל ונכנסת למבוכות חדשות: אחרי הפזילה של יו"ר הקואליציה למפלגתו של לפיד, ניסיון הקמת מטה הוכחש בידי השותפים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות. חגית משה ונפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר פלאש 90 וחיים גולדברג)

מפלגת ימינה נמצאת בחץ הנהגת המדינה בחודשים האחרונים, אבל עתידה הפוליטי הרעוע מטריד את חבריה, שאולי זו הכנסת האחרונה שלהם. דוגמה לכך ניתנה אתמול (ראשון) בדיווח בגלי צה"ל לפיו עידית סילמן, יו"ר הקואליציה מצד רה"מ נפתלי בנט, שוקלת לעבור בבחירות הבאות ליש עתיד, של רה"מ החליפי יאיר לפיד.

בניסיון להותיר רושם ולקבע מציאות פוליטית בה ימינה שחקן נחשב במגרש, הודיעה הבוקר המפלגה כי היא מקימה מטה מוניציפלי, בראשות שרת הפנים איילת שקד, בו תמנה ימינה נציגים בכל הערים והמועצות - יחד עם חגית משה והפורום המוניציפלי של הבית היהודי.

אלא שכעבור חצי שעה, ההודעה התבררה כמביכה יותר. מפלגת הבית היהודי פרסמה הכחשה רשמית: "מפלגת הבית היהודי נערכת להעמיד מועמדים מטעמה באופן עצמאי בבחירות לרשויות המקומיות. כנהוג בזירה המקומית במידת הצורך ייבחנו שיתופי פעולה עם מועמדים מכל מפלגות המחנה הלאומי וזאת באופן פרטני לאופי היישוב.

"נכון להיום, בין מפלגת הבית היהודי למפלגת ימינה לא קיים שום שיח על העמדת מועמדים משותפים לזירה המוניציפלית - ועל כן הפרסום שהוציאו אנשי ימינה אינו נכון".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול נודע כי ח"כ עידית סילמן ממפלגת 'ימינה' ויו"ר הקואליציה בוחנת אפשרות עריקה למפלגת 'יש עתיד', ככל הנראה בעקבות מצבה הגרוע של מפלגתה בסקרים השונים. כך פרסם הכתב הפוליטי של 'גלי צה"ל' יובל שגב. סילמן הכחישה את הדברים נמרצות: "עם כל הכבוד ל"יודעי הדבר" - לא היה ולא נברא. אני גאה להיות חלק מימינה".

בעקבות הפרסום ח"כ יריב לוין מהליכוד מיהר לתקוף: "ח"כ עידית סילמן יודעת היטב שמצביעי ימינה המרומים מזמן נטשו", תקף, "אז מה עושים? מחפשים בית פוליטי חדש. ואיפה? ביש עתיד של יאיר לפיד. אצל השמאל".

לוין המשיך: "ומה עושה לפיד? כמובן נותן הרגשה שזה יקרה, אבל לא סוגר כלום. בינתיים האצבע של ח"כ סילמן במליאה מובטחת עבורו". לסיום כתב: "כך בדיוק קורה כאשר לוקחים קולות ימין ומעבירים לשמאל. הזמן עובר. עוד ועוד קווים אדומים נחצים. כך זה אצל ח"כ סלימן. כך זה אצל השרה איילת שקד. שתיהן נשארות בלי כבוד עצמי. שתיהן מאבדות את עתידן הפוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר