עַל זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ

שר התפוצות שי: "בנט, כהנא ואלקין מסכימים איתנו על מתווה הכותל"

שר התפוצות אמר כי שלושת חובשי הכיפה מהצד הימני בממשלת בנט-לפיד תומכים בקידום מתווה הכותל, עבור הרפורמים; מרב מיכאלי הכריז כי יצטרכו לשחרר את הכותל מהחרדים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דברי השר נחמן שי (צילום: ערוץ כנסת)

לקראת פרצה נוספת בהסכמי הסטטוס קוו? ממשלת בנט-לפיד מתקרבת לשינוי דרמטי ביחסי הדת והמדינה, הפעם בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי.

בדיון השקת השדולה לחופש דת בכנסת, אותה הקימו חברי הכנסת גלעד קריב מהעבודה, מיכל רוזין ממרצ ומשה קינלי טור-פז מיש עתיד, הודיע שר התפוצות, הד"ר נחמן שי, כי מתווה הכותל עבור החברה הרפורמית עתיד להיות מקודם מייד לאחר אישור התקציב, בשבועיים הקרובים.

"נושא מתווה הכותל הוא חשוב. הוא פיל ביחסי ישראל וקהילה היהודית בארה"ב, שיש לנו איתם יחסים מגוונים, והכותל - תקוע בינינו. אני מאמין שזו גם תהיה הדרך שלנו בשנים הקרובות להגשים ולהוציא לפועל את הדברים שאנחנו רוצים. כבר פניתי לראש הממשלה נפתלי בנט והנחנו על שולחן הממשלה הצעת החלטה בעניין הזה - לחזור למתווה הכותל המקורי".

דברי מרב מיכאלי (צילום: ערוץ כנסת)

השר שי הדגיש כי מעבר לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שכצפוי תומך במתווה הכותל, מתברר שאישור ניתן גם באגף הימני: "ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לשירותי דת מתן כהנא ושר השיכון זאב אלקין מסכימים איתנו על המתווה", הודיע.

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, הוסיפה: "קרה דבר מקולקל שדווקא במדינת ישראל קם העם היהודי והפך את היהדות לפוליטיקה ולמאבקי שליטה על זכויות אזרחיות בסיסיות. המאבק על התחדשות יהודית הוא מאבק אזרחי ממדרגה ראשונה".

לדבריה, "העובדה שאזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כאל בית כנסת חרדי היא קלקול, חייב יהיה להיות לזה תיקון, יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר