מהמורות בקואליציה

לפיד עקץ את בנט: "לא ממשלה 10% ימינה"

שר החוץ התחייב כי "התקציב יעבור", והתייחס לדברי בנט, בעקיצה, עם כהונת הממשלה; מיכאלי תקפה את גנץ, על הכרזת שישה ארגונים כארגוני טרור וטענה ל"נזק רב" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90; צילום וידאו: ערוץ כנסת)

הכנסת צפויה להתחיל בשבוע הבא את מרתון ההצבעות במליאה על אישור תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022, וההערכה הגורפת היא שישנו את מספר הקסם - 61 - הנדרש להעברתו במליאה. בהנחה והתקציב אכן יעבור, היעד הבא של ממשלת בנט-לפיד יהיה מועד הרוטציה, בו יכנס למשרד ראש הממשלה יו"ר יש עתיד.

בפתח ישיבת סיעתו, אמר היום (שני) יאיר לפיד: "התקציב יעבור. חלק גדול מהקשיים הוא כי אנחנו מטפלים בדברים שלא טיפלו בהם עשור. כשאתה מטפל בדברים - יהיו ויכוחים". בהמשך, שיגר עקיצה מרומזת לראש הממשלה נפתלי בנט, שלפני ההשבעה אמר כי זו תהיה "ממשלה עשר מעלות ימינה מקודמתה": "זו לא ממשלה 10% ימינה או שמאלה, אלא 100% לטובת מדינת ישראל".

בדבריו התייחס לפיד גם לסערה שהתחוללה בקואליציה ביומיים האחרונים, סביב הודעת שר הביטחון בני גנץ על הגדרת שישה ארגוני "זכויות אדם" כארגוני טרור, בעקבות מידע שהתקבל בידי השב"כ. לפיד, שלא ידע על ההצהרה מלכתחילה, אמר: "הוצגו בפניי כל החומרים בעניין החלטת גנץ בנושא העמותות - ומדובר בהחלטה נכונה".

בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מי שהייתה תקיפה הרבה יותר נגד יו"ר כחול לבן הייתה יו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שטענה: "הכרזת גנץ גרמה לישראל נזק גדול בקרב ידידותינו הקרובות ביותר. צעד כזה צריך להתקיים בחרדת קודש". שעה קלה אח"כ, ובכחול לבן הגיבו על הדברים בחריפות: "מציעים למרב מיכאלי, שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, ניסה להיות "המבוגר האחראי" ולהקטין את מהלומות הקואליציה: "העברת התקציב וחוק ההסדרים זה הדבר החשוב ביותר כדי להעביר את המשבר הפוליטי הארוך ולהחזיר את ישראל ליציבות פוליטית וכלכלית. מקווה שבשבוע הבא זה יאושר. זה מה שהציבור רוצה. קורא לכולם להתגייס למען זה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם גם הוא - ותקף בחריפות את ראשי מפלגת ימינה: "בנט עושה הכל כדי להישאר ראש ממשלה ייצוגי על מנת לאפשר ללפיד להיכנס לתפקיד בעוד שנתיים. ראיתי אמש את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד בערוצי הטלוויזיה - אבל זו הצגה. איילת המתייסרת תמיד מתמסרת בסוף לשמאל. הם חושבים שהם יכולים להמשיך לדבר ימין וללכת עם השמאל, אבל זה לא עובד על אף אחד. זה לא עובד על הבוחרים שלהם ואפילו לא עובד על חלק מהאנשים בסיעה שלהם", טען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר