הסוללות הושמדו

הותר לפרסום: איראן תקפה מטוסים ישראליים בסוריה

במהלך תקיפה של חיל האוויר בסוריה, סוללות נ"ט איראניות תקפו את מטוסי חיל האוויר, כך הותר היום לפרסום. בחסדי שמיים, בתקיפה לא היו נפגעים מצד חיילי צה"ל (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מטוסי חיל האוויר (צילום: דו"צ)

ברקע הפרסום של צה"ל על תרגיל משותף עם חלק מצבאות העולם, הותר היום (שני) לפרסום, כי איראן תקפה מטוסים ישראלים בסוריה.

המקרה התרחש, בעת שחיל האוויר הישראלי, ביצע תקיפה נרחבת של מספר יעדים אסטרטגיים בסוריה.

במהלך התקיפה בסוריה, המטוסים ספגו אש מסוללות נגד טנקים השייכות לאיראן, בחסדי שמיים, באירוע לא היו נפגעים מצד לוחמי צה"ל וכן לא נגרם נזק למטוסים.

יצוין, כי בתגובה לירי של איראן, חיילי צה"ל הונחו לתקוף בחזרה, והם הצליחו בירי חוזר להשמיד את הסוללות האיראניות, שתקפו אותם.

מוקדם יותר היום פורסם, כי מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, הגנרל איברהים נאצר מוחמד אל עלווי, לביקור במסגרת תרגיל ה-"Blue Flag".

תרגיל "Blue Flag" (צילום: דובר צה"ל)

תרגיל ה-"בלו פלאג" הוא תרגיל אווירי בין לאומי רחב היקף, המתקיים אחת לשנתיים החל משנת 2013, כשהתרגיל הנוכחי הוא החמישי במספרו.

התרגיל מתקיים בבסיס "עובדה", אשר בו נערכות פריסות משמעותיות ותרגילים בינלאומיים גדולים. התרגיל בעל השפעה רבה בפן האסטרטגי-בינלאומי של מדינת ישראל, הוא מהווה גשר לשיתוף פעולה איזורי ולקידום יכולות משותפות. מטרתו של התרגיל היא לדמות תרחישי לחימה מאתגרים וטיסה בקואליציה, באופן המציאותי ביותר.

התרגיל הנוכחי הוא התרגיל הגדול והמתקדם ביותר שהיה עד כה, בו לוקחות חלק שמונה מדינות שמתרגלות שילוב מטוסי דור 4 עם מטוסי דור 5 (35-F) דבר המרחיב את היכולות של חיל האוויר הישראלי בשדה הקרב, תוך שיתוף פעולה אווירי שכולל מתארי התמודדות עם טק"א, קרבות אוויר-אוויר, טיסה מול איומים קרקעיים ועוד.

השתתפות מטוס האדיר בתרגיל מהווה אתגר משמעותי למטוסים השונים המשתתפים בו - הם נדרשים להתמודד עם איומים מתקדמים כשמטוס האדיר טס ככוח אדום, כוח תוקף, אל מול המטוסים האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר