גנץ מאוים?

האקרים פרסמו תמונות של בני גנץ ופרטים של חיילים

קבוצת האקרים העלתה לרשת תמונות של שר הביטחון בני גנץ, וטענה שהוא נמצא תחת מעקב: "יש לנו מסמכים סודיים"; כעבור מספר שעות פורסמו פרטי מאות חיילים (בארץ)

בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האקרים העלו לרשת תמונות של שר הביטחון בני גנץ, ואיימו שהוא נמצא תחת מעקב. הקבוצה המכונה "מטה משה" (Moses Staff) פרסמה מאגרי מידע עם פרטים של מאות אלפי ישראלים, ואף העלתה תמונות של בני גנץ וטענה כי הוא נמצא תחת מעקב. לטענת ההאקרים הם פרצו את מאגרי המידע של דואר ישראל וכמה חברות פרטיות נוספות, והפרטים שהדליפו היו מתוכם.

גורמי סייבר מקצועיים מעריכים שמקור ההדלפה מאיראן, במטרה להשפיע על התודעה של הישראלים באמצעות לוחמה פסיכולוגית. ההאקרים העבירו מסר לשר הביטחון הישראלי ואמרו כי "אנחנו יודעים את כל ההחלטות שלך וסוף סוף ניפגע במקום בו לא תחשבו. יש לנו מסמכים סודיים משרד ההגנה ובני גנץ. יש לנו חדשות, דיווחים, מפות מבצעיות, מידע על פוטנציאל של יחידות וכוחות ומכתבים. אנחנו נפרסם מידע זה כדי ליידע את העולם כולו על הפשעים שלך". כמו כן הם כתבו ש"אנחנו ממשיכים להילחם עד לגלות את פשעים מוסתרייכם, הסופכם בקרב…"אנחנו נעקוב אחריכם, איפה שאתם לא חושבים. זה רק ההתחלה" (השגיאות במקור...).

בנוסף, יממה לאחר פרסום ההדלפה הראשונה, ההאקרים חשפו הדלפה נוספת, הפעם בהיקף גדול יותר. בהדלפה השנייה, שפורסמה בדארקנט (הרשת האפלה) ובקבוצות טלגרם שונות נחשפו נתונים של מאות חיילים בצה"ל כולל פרטיהם האישים - כתובות, מספרי טלפון ועוד.

חלק מהקבצים מכילים פירוט רב, כך לדוגמה בחלקם מופיעים סיבות בשלהם חיילים טענו כי אינם יכולים להופיע לשירות המילואים: "החייל טוען שיש לחץ בעבודה והוא לא יכול להגיע לתקופה כל כך ארוכה למילואים", נכתב באחד מהם. חלק מהקבצים מכילים פרטים של חיילים המשתתפים בפרוייקטים לעידוד גיוס ובחלקם נחשפו מידעים רגישים כמו מצב נפשי: " פיגור חברתי או סביבתי", חסר עורף משפחתי" ועוד.

בנוסף פרסמו ההאקרים פרטים רבים של ישראלים שלטענתם הם לקחו ממאגרי יצרנית הסוללות הצבאיות 'אפסילור', חברת האלקטרוניקה 'גידעל', חברת 'אלקטרון צ'ילג' - יבואנית הציוד האלקטרוני, חברת המחשבים ואבטחת המידע 'דוסיק טכנולוגיות' ואתר 'משולם' לסליקת חשבונות של ועדי בתים. בתוך המסמכים היו קבצי אקסל עם פרטים של מאות אלפי ישראלים, מספרי טלפון, כתובות דוא"ל, כתובות מגורים ואף ההערות אישיות שנכתבו על הלקוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר