איראן: תחנות דלק מושבתות כתוצאה מפעילות האקרים

תחנות דלק באיראן הושבתו כתוצאה ממתקפת סייבר. תורים ארוכים מחוץ לתחנות הדלק כתוצאה מהשבתת התחנות. עדיין לא ברור מי ממתנגדי המשטר תקף את תחנות הדלק (בעולם)

תחנת דלק איראנית (צילום: שטארסטוק, C. Na Songkhla)

תורים ארוכים במיוחד נרשמו היום (שלישי) מחוץ לתחנות דלק רבות באיראן בשל השבתת התחנות. איראן הודיעה, כי מדובר במתקפת סייבר מכוונת, אך עדיין לא ברור אם הפעילות הגיעה כתוצאה מהאקרים מישראל, מארה"ב, או מהאקרים של האופוזיציה באיראן. כלי התקשורת הרשמיים הודיעו, כי "מומחים טכניים מתקנים את הבעיה ובקרוב המצב יחזור לקדמותו".

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראה כי ההאקרים השתלטו גם על שלטי חוצות ובהם הם כתבו "חמינאי, איפה הדלק שלנו?". כזכור, לפני כשנתיים בנובמבר 2019, פרצה מחאת הדלק באיראן בשל התייקרות הבנזין במדינה.

בשל המצוקה הכלכלית השוררת באיראן בשל העיצומים שהוטלו עליה, רוב תושבי איראן נוהגים לתדלק את רכבם באמצעות כרטיס סבסוד מיוחד שהנפיקה הממשלה. כעת, כשהנהגים ניסו להכניס את הכרטיס למכשירי התדלוק הופיע להם הכיתוב "מתקפת סייבר 64411" - מספר הטלפון של משרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי. זו לא הפעם הראשונה שבה מתקפת סייבר משתמשת במספר '64411', כשגם במתקפה על מערכת הרכבות האיראנית הוצג המספר על כמה מסכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר