עתירה לבג"צ

המס על החד-פעמי; היבואנים דורשים את דחיית החוק

יבואני הכלים החד-פעמיים הגישו עתירה לבג"צ כנגד כניסתו לתוקף של מס הקנייה על כלים חד-פעמיים בעוד כשבוע; לטענתם לא ניתן זמן להיערך לקראת כניסתו של החוק (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חוק החד פעמי: יבואני הכלים החד-פעמיים הגישו היום (שלישי) עתירה לבג"צ כנגד כניסתו לתוקף של מס הקנייה על כלים חד-פעמיים בעוד כשבוע.

לטענת היבואנים, לא ניתן יהיה להיערך לחישוב המס, כיוון שהמס מוטל על פי משקל הכלים ומאחר שהוא מוטל גם על המלאי הקיים, יהיה צורך לבצע בחינה של כל המוצרים שנמצאים במלאי ועל המדפים באותו מועד - דבר שאינו אפשרי מבחינה מעשית, כיוון שזו הפעם הראשונה שקריטריונים של עובי ומשקל מקבלים משמעות בענייני מיסוי כלים חד פעמיים.

לטענתם, כיוון שהמס יחול רטרואקטיבית יוצר קושי בקבלת משלוחים ובתשלום עסקאות שכבר נסגרו, כמו כן עקב הקושי הבלתי אפשרי לקבוע תג מחיר חדש בעלי עסקים רבים יהפכו לעבריינים בעל כורחם.

לטעת העותרים, מן הראוי היה לתת תקופת מעבר של שלושה חודשים לפחות עד למועד לכניסתו לתוקף של המס, ולא להטילו באופן מיידי. כפי שהיה גם ברפורמות מס קניה אחרות שקודמו לאחרונה על ידי שר האוצר, כשניתנו תקופות מעבר של למעלה מחודש ואף של למעלה מחודשיים, כך גם נקבע בעבר בעניינים שונים על בית המשפט העליון.

לטענתם, כל הליך החקיקה נוהל באופן מזורז וחפוז מבלי לקיים דיון מקצועי מסודר בעניין ומבלי שניתנה להם הזדמנות מסודרת להביע את עמדתם ולהיערך. לאור כל זאת, עתרו העותרים לבית המשפט לצורך קבלת צו שיורה על הקפאת כניסתו לתוקף של הצו בשלושה חודשים, באופן שיאפשר קיום דיון מסודר בוועדת הכספים של הכנסת ויאפשר היערכות מסודרת מצד הגורמים בענף.

היבואנים טוענים עוד כי הם קיימו פגישה בשבוע שעבר עם בבכירים במשרד האוצר כשלטענתם במשרד היתלו ביבואנים ונתנו להם להבין כי תצא הודעה מסודרת על דחיית המס, אך בפועל היה זה תרגיל שביקש למנוע את הצפת השוק במוצרי חד פעמי בזול טרם עלית המחירים.

לסיום, מסכמים היבואנים את המניעות ומציינים מגבלות נוספות כמו הצורך למדוד מעתה את עובי הכלים כיוון שהמס מוטל רק על הכלים בעובי 2 מ"מ ומעלה - כשאין כלי מדידה לבדוק זאת, בנוסף למגבלות של מוצרים שסומנו כבר והזמנות שבוצעו ועוד.

היבואנים מציינים כי בעקבות פרסום התקנות ללא התרעה מראש התחולל כאוס מוחלט בשוק ומוסדות רבים החלו ברכישות רחבות היקף, והספקים מצידם, נכנסו לסחרור מוחלט וכאוס. היבואנים אף מציינים כי בחודשים הקרובים אף עשויים להיות חוסרים רבים של סחורות דבר שיגביר את האינפלציה במוצרים.

כאמור, העותרים דורשים את דחיית כניסת תקנות המס על החד פעמי על מנת לאפשר להם את ההיארכות המתאימה לקראתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר