החשדות ל"ארגון פשיעה"

פרשת ההימורים הגדולה: מעצרם של 13 החשודים - הוארך

בזה אחר זה הובאו לביהמ"ש 13 העצורים - שישה מהם חרדים, בפרשת ההימורים הגדולה • מעצרם של כל החשודים הוארך; המשטרה חושדת כי מדובר בארגון פשיעה • החשדות וטענות ההגנה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פשיטת המשטרה ומעצר חשודים (צילום: דוברות המשטרה)

פרשת ההימורים הגדולה: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) את מעצרם של כל 13 החשודים שנעצרו הבוקר, בחשד לעבירות של ניהול וארגון הימורים ברשת והלבנת הון.

מעצרם של שלושה חשודים הוארך עד יום חמישי, שלושה חשודים עד יום ראשון, שלושה חשודים עד יום שני, חשוד אחד עד יום שלישי ושלושה חשודים עד יום רביעי הבא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', נציג המשטרה ציין בפני בית המשפט כי "מדובר בפרשיה מורכבת בעבירות של ניהול וארגון הימורים באינטרנט, הלבנת הון, עבירות מס", הוא סיפר כי מתנהלת חקירה למעלה משנה, ולדבריו, "החומרה היתרה העומדת בבסיס החשדות הינה היקף עבירת הלבנת ההון המתבצעת על ידי החשודים ומשמשת למעשה כחמצן להמשך קיום ארגון אתר ההימורים".

הוא דיבר על "קיומו של ארגון פשיעה", ואמר כי "במסגרת החקירה הסמויה עד כה נאספו ראיות לכאורה המבססות כאמור קיומו של ארגון פשיעה מובנה וסדור הפועל במדרג מוכר של מנהלים, סוכנים ושליחים, בו שותפים מספר אנשים, כאשר לכל אחד תפקיד מוגדר וכולם פועלים בשליחותו ועבור צרכי הארגון".

עוד ציין נציג המשטרה כי "עילות הארכת המעצר היא מסוכנות לרכוש הציבור, מסוכנות כלכלית ושיבוש מהלכי חקירה".

גם מעצרם של החרדים שנעצרו בפרשה, תושבי בני ברק, הוארך. מעצרו של יהונתן יוסף זיגלמן הוארך עד יום שני הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, ניהול ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד וניהול הגרלות והימורים אסורים".

פרקליטו, עו"ד אלי מסטרמן מהסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי "אנחנו דנים באדם די צעיר, יליד שנת 93, ללא עבר פלילי, ללא תיקים פתוחים. אני מבין לעניין החשד הסביר, בית המשפט רמז שהתנאי הזה מתקיים. לעניין עילות המעצר, זה לא אדם שמסכן את הציבור ויסכן את החקירה". הוא ביקש מביהמ"ש לשקול את שחרורו בתנאי מעצר בית מלא בפיקוח הוריו או לקצוב מתחת לתקופה המבוקשת על-ידי המשטרה, שביקשה הארכת מעצר של שערה ימים.

לדבריו, "אני לא מתרשם שהוא בדרג המנהל, זה לא מסתדר עם העובדה שהוא היחידי שאין לו כסף לסנגור פרטי. לא נתפסו בכליו וחפציו רכוש משמעותי. היעדר כל מב"ד גם מחזקת את זה שגם אם יש לו קשר לנושא הוא בדרגים הנמוכים". אך כאמור ביהמ"ש האריך את מעצרו בשבעה ימים.

(צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של א.ר. הוארך עד יום רביעי הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, ניהול ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד וניהול הגרלות והימורים אסורים".

פרקליטו עו"ד חיים לוי אמר בדיון כי "נראה שעילת השיבוש היא חלשה מאוד ואף לא קיימת בנסיבות דהיום וכך בכל הנוגע למסוכנות כלכלית לכן לא צריך לעצור את החשוד ובוודאי לא לפרק הזמן המבוקש", אך כאמור ביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו בתשעה ימים.

מעצרו של עו"ד מ' הוארך עד יום רביעי הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, מימון פעילות של ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד וניהול הגרלות והימורים אסורים".

פרקליטו, עו"ד משה סוחמי, אמר בדיון כי "לא ברור לי איך בחקירה שנמשכת שנה, בלי טבלה שאומרת לבית המשפט מה מיוחס לכל חשוד. ההתרשמות שלי זה שהיחידה מעדיפה את הערפל על פני הבהירות שבעובדות ונראה לי שהבקשה ל-10 ימים לא קשור אם הוא חשוד בניהול ארגון או לא. אני מבין שמדובר בחקירה גדולה, אבל לאפשר את ביצוע העבירות משיקולי החקירה במשך שנה, ויש בעבירות מסוכנות לציבור, והמשטרה אפשרה לבצע את העבירות, אז היום להגיד שיש עילות חקירה של מסוכנות. מה הוא מסוכן יותר היום מהזמן שהוא ביצע את העבירות? אני מבין שיקולי חקירה, אבל יש לכך מחיר, אי אפשר לבצע את החקירה הזו כשאין להם עילת מעצר.

"לגבי הטענה לשיבוש, זו טענת סל, טענה בעלמא, אין שום בשר שהחשוד הזה שיבש, ניסה לשבש, עשה פעולה לא חוקית כלשהי. החשוד ימסור להם, יש לו חשבון בנק, מהחשבון הזה הוא מכר דירה, נטל כספים, קיבל בחזרה, לא הרוויח שום כסף. אכן הוא הכניס מיליוני ממכירת דירה. אני מתקשה להבין למה המשטרה לא יודעת את זה. זו טענה שובת לב שהוא מימן במיליונים את הארגון. אומרים לו לא יכול להיות שיש לך בחשבון כמה מיליונים, מדובר בכסף לבן וטהור שנכנס כתוצאה ממכירת דירה. אני סבור שניתן לבצע את החקירה בתנאי חלופה. ולכן זוהי בקשתי". אך ביהמ"ש, כאמור, האריך את מעצרו בתשעה ימים.

(צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של צבי כהנא הוארך עד יום שלישי הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד ועבירות נוספות".

פרקליטו עו"ד משה סוחמי אמר בדיון כי "אנחנו בהארכת מעצר ראשונה אבל להבדיל מפעמים אחרות, אומר לי החשוד שאני מכיר אותו, אומר לי: שמעתי במה מחשידים אותי ואני אומר לך שאין לי שום קשר, לא מניה ולא מקצתיה, אני בסה"כ מכיר חלק מהאנשים, יש לי איתם יחסים חבריים, לא עשיתי איתם שום עסקים, אני עצור בגלל שיש היכרות ביני לבינם. אני אף פעם לא נתתי להם כסף או קיבלתי מהם כסף, ממילא אני לא מקבל הכנסות שאני משמיט. על מה מדברים איתי? יכול להיות שהחשוד משקר אותי, אבל אני מצפה שמגיעים להארכת מעצר אחרי למעלה משנה, שיבואו עם ראיות. התשובה שאומרים לי כאן היא לא שיש להם ראיות, הרי ברור לכל בר דעת שאם יש להם ראיות לא יחשפו אותן אבל יגידו שיש להם ראיות. שאני מקבל תשובה שהכל בפני בית המשפט אני מבין שמרשי דובר אמת. אין ראיות. לא ייתכן שמנטרים את זה שנה ואין ראיות.

"הכי מקומם שאנחנו שומעים תשובה: הוא בדיוק כמו ... שהוחשד במימון ארגון פשיעה, בהקמת מערך ההימורים, הם אפילו לא טרחו לכתוב את זה בבקשה וזה מקומם. החשוד שלי ימסור להם את הגירסה, הוא לא קשור לשום דבר, ואני מציע להם להתחיל להתקדם איתו, אם יש להם איזושהי ראיה אחת בודדת שיראו לו אותה. אני מבקש שלא להיעתר לבקשה גם לא באופן חלקי, כי אין שום סיבה שיאריכו מעצר. אני מניח שגם בית המשפט לא ראה שיש נגדו ראיות".

הוא סיפר כי כשהביאו את כהנא לחקירה, "מרשי אומר: בקושי דף אחד של חקירה. אני מניח שהם רוצים לחקור אותו על שמועות. הוא לא ידבר איתם על שמועות, זה לא לגיטימי, ולא לגיטימי שהוא ייעצר על כזה דבר. אני מבקש להורות על שחרורו, אשתו נכה לפני ניתוח ברגליים, הוא עצמו סובל מהבטן, הוא זקוק לתזונה מיוחדת, ברור שלא יקבל אותה בשב"ס". אך ביהמ"ש, כאמור, החליט להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

(צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של יצחק יהודה שמוץ הוארך עד יום ראשון הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, מימון פעילות של ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד וסיוע לניהול הגרלות והימורים אסורים".

פרקליטיו עו"ד מוטי לזר ועו"ד נעה מרגליות אמרו בדיון כי "אני נוכחתי במהלך הדיונים הקודמים ושמעתי את החלטות בית המשפט. אני מבקש שבית המשפט יצמצם את ימי המעצר. בנו עצור, שמענו כאן שכל המעורבים האחרים נחקרו ונעצרו. אני לא חושב שיש סיבה לטענה שהוא סייע בהקמת ארגון פשע, אין לו שום קשר לארגון פשע. העניין של רימר עלה כבר בשנת 2020 כך שגם לו היה חשש לשיבוש עצמתו הולכת ופוחתת לנוכח העובדה שכבר בשנת 2020 הוא נחקר על העניין הזה. מח' החקירות של מס הכנסה שהיא חלק מהחקירה הזאת לא חקרה אותו סתם בשנת 2020. אנחנו גם יודעים שהיתה חקירה סמויה לפני הפרוץ. כלומר, אם היה רוצה לשבש, היה משבש. האם הראו לבית המשפט איזושהי פעולת שיבוש בין 2020 להיום? אין שום שיבוש שהמשטרה יכולה להצביע עליו. בנו גם נעצר, אני מבקש לצמצם למינימום האפשרי".

מעצרו של בנו, אליהו שמוץ, הוארך גם כן עד יום ראשון הבא. השופט ארז מלמד ציין כי הוא נעצר "בחשד לביצוע עבירות של עשיית פעולה ברכוש אסור, מימון פעילות של ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד".

פרקליטיו עו"ד דריה גולדין ועו"ד אלון קליין ציינו בדיון כי "אני תוהה מדוע כל אימת שיש פרוץ מבקשים להאריך את המעצר של כל המעורבים. מבחינתו של מרשי להבדיל מבחינתם של מעורבים אחרים, החקירה לא סמויה מיולי 2020, כפי שבית המפשט ראה כל אשר רצו החוקרים לתפוס תפסו בחיפוש לפני שנה וחצי, רצו לגבות הודאה, מרשי התייצב ושיתף פעולה, רצו החוקרים אחר כך עוד דברים, כרטסת וכו', קיבלו מענה מדוייק על כל דבר.

"אני באופן אישי פניתי בשל מורכבות לא פשוטה, אשר נכון לכרגע החריפה, אמנם קיים טיפול של לפחות פעמיים בשבוע אבל המצב לא קל. הניסיונות בעבר מלמדים אותנו שהמצב הוא שביר מאוד אם לא שביר מידי. ולא בכדי מצאתי לנכון באופן חריג מאוד לפנות ולבקש למסור את אותה התייחסות ואף אחד לא חשב לנכון אפילו לשלוח לי גלויה, מרשי אמר לי היום שהוא העלה את הנושא וזה אפילו לא תועד, אף אחד לא התייחס לזה זה לא מעניין אף אחד.

"אדם צעיר בן 34, נשוי ואב ל-3 ילדים קטינים, ללא עבר פלילי, אדם שמצבו הבריאותי כפי שאמרתי מובא לבית המשפט בחשדות שלא בדיוק הצלחתי להבין אותן טוב. לפי סעיף 13 לחוק המעצרים אין לצוות על מעצר כשישנה דרך שפגיעתה פחותה. נמצאת פה המשפחה שלו, יש לי חלופת מעצר להציע, אני מציעה לשחררו למעצר בית עם ערבויות הולמות".

כזכור, המשטרה הודיעה הבוקר כי "במסגרת המאבק של משטרת ישראל מול תופעות של פשיעה כלכלית חמורה בתחום ארגון וניהול הימורים ברשת, הגורמות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות רבות ולעיתים הדרדרות לעולם הפשע, נעצרו 13 חשודים ועוכבו עשרות חשודים בגין מעורבות בארגון וניהול אתר הימורים בלתי חוקיים ברשת.

"הבוקר עם המעבר למישור הגלוי, עשרות שוטרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם יחידת יהלום מרשות המיסים, פשטו על בתיהם ובתי עסק של החשודים במטרה לבצע מעצרים וחיפושים לשם חשיפת מבצעי העבירה והעמדתם לדין.

"עפ"י החשד ניהלו וארגנו החשודים, אתר אינטרנט בארץ שעסק בהימורים "בטים" על תוצאות המשחקים בענפי הספורט השונים, במטרה להפיק רווחים כספיים באופן בלתי חוקי באמצעות סוכנים, אשר שימשו "צינור" להעברת הכספים של המהמרים למנהלי האתר, תוך שימוש בעסקי חלפנות כספים (צ'יינג') לביצוע עבירות של הלבנת הון, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

"מחומרי החקירה עולה כי המהמרים איבדו סכומי כסף גבוהים, כאשר גבייתם עפ"י החשד נעשית בחלק מהמקרים ע"י מנהלי האתר תוך איומים והפעלת לחצים לתשלום החוב".

בתום החיפושים נתפסו סכומי כסף מזומן במטבעות שונים, מסמכים, מכונות לספירת כספים, מחשבים, טלפונים וכרטיסי סים רבים. "מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ביחד עם חוקרי יחידת יהלום מרשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר