המאבק בוועדות משתלם

תקציב הישיבות נכנס לחוק התקציב - ולא ישוב לדיון בכספים

נוכחות חברי הכנסת משה גפני וינון אזולאי כחברים פעילים בוועדת הכספים כבר נותנת את אותותיה • בתום דיונים קדחתניים מול היו"ר אלכס קושניר ומשרד האוצר, תקציב הישיבות והכוללים לא ידון שוב (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ועדת הכספים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תקציב הישיבות המלא בסך 1.17 מיליארד ש"ח נכנס לספר התקציב לקריאה השניה והשלישית ולא ידרש להגיע פעם נוספת בפנייה לוועדת הכספים, כך אושר באמצע הלילה בוועדת הכספים, כחלק מפעילות חברי הכנסת החרדים משה גפני וינון אזולאי, עם בצלאל סמוטריץ'.

כתוצאה מכך יוכלו הישיבות והכוללים לקבל תמיכה מלאה מיד לאחר העברת התקציב בכנסת, ובשונה מרוב סעיפי התקציב שחוזרים אחר כך לדיונים בוועדות הכנסת השונות, לא ייאלצו להמתין להעברת התוספת פעם נוספת בוועדת הכספים.

התוספת התקציבית שהגיעה בהסכמים הקואליציוניים מצד מפלגת ימינה, בסך 307 מיליון שקלים, מ-804 מיליון ל-1.17 מיליארד, הוכנסה על ידי אגף התקציבים ועל פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לסעיף רזרבה ולא לתקנת הישיבות באופן ישיר. אם המצב היה נשאר כך העברת התוספת לתקנת הישיבות היתה לוקחת עוד כמה חודשים, והיתה מעוכבת עד לקבלת חוות דעת משפטית ואישור פנייה תקציבית נוספת בוועדת הכספים.

גפני ואזולאי מגישים הסתייגויות לתקציב (ערוץ כנסת)

יש להדגיש כי רוב תקציב המדינה לא נכנס לבסיס התקציב, שאומר שזה כסף שלא ייצא לעולם מהתקציב, כמו דברים רבים אחרים, אך רוב הכסף שמאושר בתקציב מגיע אח"כ שוב לוועדות השונות לדיון נוסף, אך הפעם זה לא יהיה. נראה שבמפלגות החרדיות כבר שכחו את החרם, ומתפארים: "זה היה חלק מהמשא ומתן שלנו מול קושניר - דבר שהיינו יכולים לעשות אך ורק כחברים פעילים בוועדה".

חברי האופוזיציה הפעילו פיליבסטר מול יו"ר הוועדה אלכס קושניר אל תוך הלילה בדרישה שהתוספת תיכנס לתקנת הישיבות לאלתר. כך, אחרי זמן רב של דיונים, במהלך הלילה הגיעו חברי הכנסת אזולאי ופינדרוס לסיכום עם משרדי האוצר והמשפטים, עד כדי שיועמ"שית משרד החינוך הוקפצה מביתה והכינה במהלך הלילה את חוות הדעת המשפטית הנדרשת. אח"כ הייתה הצבעה על התיקון - והוא אושר בוועדה.

חברי הכנסת סמוטריץ', אזולאי ופינדרוס מסרו: "תקציב הישיבות הוא הלחם והחלב של עשרות משפחות רבנים ואברכים. הוא קוצץ על ידי ממשלת השמאל הנוכחית בלמעלה ממאה מיליון שקלים במצטבר. לא יעלה על הדעת להוסיף לקיצוץ גם עיכוב בתקציב החלקי שכן אושר. מתחילת השנה קיבלו הישיבות פחות מ-50% מתקציבן וכתוצאה מכך רבנים לא קיבלו משכורות ואברכים לא קיבלו מלגות. אנו שמחים שהצלחנו למנוע לכל הפחות עיכוב נוסף ולוודא שהתקציב המלא יועבר לישיבות מייד. נמשיך בעזרת השם להיאבק בגזרות הממשלה ובקיצוצי התקציב ולעמוד לימין עולם התורה והישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר