בקריאה טרומית

מהישגי עבאס: חוק חיבור חשמל פיראטי אושר

חוק החשמל של רע"מ, שהוביל לאיום פיקטיבי על יציבות הקואליציה, אושר בשעה זו במליאה בקריאה טרומית; סמוטריץ: "אתם מוכרים את המדינה לתנועה האסלמית" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבאס וסמוטריץ, היום במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חוק החשמל של רע"מ, אושר בשעה זו (רביעי) בקריאה טרומית. ח"כ ווליד טאהא, יוזם החוק אמר: "מדיניות בלתי חוקית הובילה אזרחים לבנייה בלתי חוקית". ח"כ סמוטריץ': "יש כאן מאבק לאומי על הקרקע, אתם מוכרים את המדינה לתנועה האסלמית"

63 חברי כנסת (כולל הרשימה המשותפת מהאופוזיציה) תמכו, מול 29 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הפנים להמשך הכנתה.

על פי ההצעה, יתאפשר חיבורם של מבני מגורים שנבנו ללא היתר לחשמל, מים וטלפון במידה והוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים. שר הפנים יוכל לאשר חיבור באזור כאמור אם התוכנית הוגשה על ידי משרד ממשלתי או שניתנה חוות דעת מתכנן המחוז כי תוכנית שהוגשה תואמת את הוראות התוכניות החלות באזור, או שהתוכנית כאמור הופקד.

בדברי ההסבר נכתב: "יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי".

עוד נכתב בדברי ההסבר: "חיבורי החשמל הפיראטיים לדוגמה עלולים לסכן במידה רבה את התושבים. לפיכך, לפי הצעת החוק החיבור ייעשה באופן חוקי ובטוח ובהתאם לדרישות הבטיחות של חברת החשמל. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021."

ח"כ ווליד טאהא: "בשל מדיניות מכוונות ממשלות ישראל לדורותיהן לא דאגו לתכנן את הישובים הערביים. הגידול הטבעי חייב את האזרחים הערביים לבנות את הבתים שלהם ללא היתר, מה שקוראים לזה בנייה בלתי חוקית. אני טוען שמדיניות בלתי חוקית של היעדר תכנון היא זו שגרמה לאזרחים הערביים לבנות את הבתים ללא היתר.

אני כיו"ר ועדת הפנים, נותן לנושא התכנון עדיפות עליונה ואנחנו רוצים לפתור את בעיית התכנון בחברה הערבית ולאפשר לכל אזרח ערבי שנמנע ממנו להוציא היתר לבית שלו, לעשות זאת באמצעות תכנון. אנחנו משקיעים בנושא הזה המון כסף. רע"ם בכל ההסכמים שלה דואגת שהכסף הדרוש יוקצה לטיפול בנושא."

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב בשם הממשלה: "עשרות אלפי בתים יתחברו לרשת החשמל כתוצאה מהמדיניות החדשה. אני מאמין שרוב הבתים שיחוברו לחשמל נמצאים על קרקע פרטית ולא ציבורית."

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד: "כאן נחשפת הצביעות מכיוון שבמשך עשרות שנים, הסיבה שלא בונים במגזר הערבי עם היתר בנייה היא כי לא מוכנים לקבל את הדרישות להפקעת אחוזים לשטחי ציבור. יש כאן מאבק לאומי על הקרקע וערבים בונים רק צמוד קרקע ולא ברומות כי הם רוצים עוד שטח. אתם מוכרים את המדינה לתנועה האסלמית, לתומכי טרור."

ח"כ יואב קיש: "לאן ברחה השרה איילת שקד? היא ובנט התקפלו מול כל הדרישות ההזויות של הרשימה האסלמית. בנט ולפיד מה ההתקפלות הבאה שלכם? עכשיו אתם מכשירים עשרות אלפי מבנים, גורמים לכך שהבנייה הבלתי חוקית תשלט על מדינת ישראל, הכל בשביל הכיסא. זו הפקרה ולא הסדרה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר