החובשים משחזרים

תאונה קשה: רוכב אופנים נלכד מתחת לרכב

"הפצוע היה ללא דופק ונשימה", תיאר הערב החובש שהגיע לראשונה לזירה בכביש 40, בה נפצע באורח קשה רוכב אופניים • הובהל לבית החולים עם פגיעה רב מערכתית (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הזירה בעוזה (צילום: דוברות איחוד הצלה.)

רוכב אופניים כבן 40 נפצע הערב (רביעי) באורח קשה, בתאונת דרכים בכביש 40 סמוך למושב עוּזָה. רכב התנגש בו והוא נחבל קשה בראשו ונלכד מתחת לרכב מחוסר הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שחשו לזירה הצליחו להחזיר לו את הדופק ולהבהיל אותו למרכז הרפואי ברזילי.

"מדובר בתאונה עם מעורבות רכב ואופניים. רוכב האופניים נחבל קשות בראשו וכשהגעתי לזירה הוא היה ללא דופק ונשימה. ביצענו בו בזירה פעולות החייאה", תיאר רן דוד, חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה.

דודי אוברלנדר חובש בכיר מיחידת האופנועים של איחוד הצלה, הוסיף: "תוך כדי פעולות ההחייאה חזר דופק והוא הועלה לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים ברזילי במצב קשה. כמו כן הענקנו יחידת חוסן, היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה, סיוע לעוברת אורח שנתקלה בתאונה ולקתה בחרדה".

חובש רפואת חירום במד"א ניר ישראל סיפר: "הפצוע נלכד מתחת לרכב במרחק של עשרות מטרים מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה ראש מדממת קשה ופגיעה רב מערכתית. חילצנו אותו תוך כדי בדיקות רפואיות ומיד התחלנו בפעולות החייאה וכאשר חזר הדופק הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ולא יציב".

ממגן דוד אדום נמסר: "בשעה 20:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על רוכב אופניים שנפגע מרכב בכביש 40 סמוך לכניסה לעוזה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 40 במצב אנוש מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר