אישור תקציב המדינה

בלחץ האופוזיציה: תוספת של 30 מיליון ש"ח לחינוך החרדי

לפנות בוקר אושר התקציב, לאחר שסיעות האופוזיציה הסכימו למשוך את ההסתייגויות בתמורה לתקציבים. תקציב החינוך החרדי יגדל ב-30 מיליון מהתכנון המקורי, ו-7 מיליון לזהות יהודית (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
תוספת תקציבים של 30 מיליון שקלים לחינוך החרדי - בלחץ סיעות האופוזיציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

תקציב המדינה אושר לפנות בוקר (חמישי), לאחר שהאופוזיציה סיכמה עם הקואליציה כי תמשוך את כל אלפי ההסתייגויות שהגישה, בתמורה לתוספת תקציבים למגזרים אותם מייצגות המפלגות שנשארו באופוזיציה.

כך למשל תקציב החינוך החרדי גדל ב-30 מיליוני שקלים מהתכנון התקציבי המקורי, כש-15 מיליון שקלים מתוכם יגיעו לחינוך העצמאי, ו-15 מיליון נוספים למעיין החינוך התורני.

חוץ מתוספת התקציב לחינוך החרדי, 7 מיליון שקלים יגיעו אל מנהלת זהות יהודית, ומיליון וחצי שקלים יגיעו למטרת שנת השמיטה תשפ"ב.

5 מיליון שקלים נוספים יושקעו בשיפוץ בתי חולים בפריפריה, ומיליון וחצי שקלים יגיעו אל מנהל החינוך ההתישבותי.

בחזית נוספת, לאחר משא ומתן עיקש בין אנשי רע"מ, משרד האוצר ואנשי הרשימה המשותפת, הוחלט כי 5 מיליון שקלים יועברו לרשימה המשותפת למטרת סיוע לסטודנטים מחו"ל. רע"מ, שרצו שהתקציב הזה יועבר דרכם, נתקלו בסירובם של ח"כ אחמד טיבי וחברי המשותפת, בטענה כי מדובר בנושא שחברי המשותפת מקדמים כבר זמן רב.

בסך הכל, כולל התוספת התקציבית של 90 מיליון שקלים לדרישת חברי האופוזיציה, תקציב המדינה שאושר בוועדת הכספים עומד על 609.1 מיליארד שקלים.

בנוסף, חלק מתקציב המדינה כולל את התוספת התקציבים שנטלו חברי מפלגות הקואליציה כ'כספים קואליציוניים', כשבשנת 2021 תהנה הקואליציה מתוספת של 326 מיליון שקלים, ובשנת 2022 - תוספת של 400 מיליון שקלים.

יו"ר וועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר לאחר אישור התקציב בוועדת הכספים: "עברנו פה תהליך מאוד מאוד משמעותי, קודם כל למדינה, כי תקציב אחרון שהתקבל כאן היה במרץ 2018. בתקציב הזה יש המון בשורות, לצד חוק הסדרים עם הרבה מאוד רפורמות. אני רוצה לומר תודה גם לחברי הקואליציה וגם לחברי האופוזיציה. לאף אחד פה לא היה ניסיון בהעברת תקציב, ועשינו את זה בזמן ועשינו את זה טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר