כמיטב המסורת

בפתח הכינוס העולמי נחשף: 250 משפחות יצאו לשליחות בקורונה

אתגרי הקורונה ששיבשו את העולם לא גרמו להאטה בצמיחת מפת השליחות של חב"ד: 250 משפחות חדשות הצטרפו בשנה החולפת למעצמת השליחות של הרבי מליובאוויטש • בצל המגבלות, נפתח אמש הכינוס העולמי בניו יורק בהשתתפות אלפים מכל העולם אחרי שבשנה שעברה לא התקיים בגלל הקורונה (חרדים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הגיעו לקראון הייטס. כינוס השלוחים העולמי (צילום: חיים טויטו)

כינוס השלוחים העולמי של חב"ד נפתח אתמול בניו יורק, בהשתתפותם של אלפי השלוחים מכל רחבי הגלובוס. השלוחים נהרו בהמוניהם בטיסות ממאות מדינות השליחות. ההתרגשות השנה גדולה במיוחד בשל העובדה שבשנה שעברה, לראשונה, הכינוס לא התקיים בשל מגבלות הקורונה והסגרים ברוב מדינות העולם. עם זאת, חלק מהשלוחים לא הגיעו לכינוס בשל סגרים בערי מגוריהם.

השלוחים לא הגיעו לבד. יחד איתם הגיעו עוד מאות אלפי יהודים מכל קצוות הקשת היהודית העולמית שהפקידו בידיהם, בטרם טיסתם, "פדיונות נפש" - פתקי תפילה, אותם הניחו השלוחים בציונו הקדוש של המשלח, כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

מכל העולם. שלושה שלוחים בפתיחת ה'כינוס' (צילום: חיים טויטו)

הכינוס נפתח בחצר 770 בשכונת קראון הייטס והוא נערך כמיטב המסורת על ידי ה'מרכז לענייני חינוך' - הזרוע העליון של שלוחי חב"ד בעולם, ובניווט ועד הכינוס בראשו עומד הרב משה קוטלרסקי, המוסר את נפשו יומם ולילה לרווחתם של משפחות השלוחים. הכינוס יימשך עד ליום ראשון בלילה, וייחתם במעמד ההצדעה השנתי והעוצמתי, בהשתתפות השלוחים ואלפי תומכיהם.

צמיחה מפתיעה

כינוס השלוחים השנה תחת מגבלות שונות בעידן הקורונה. כך, למשל, יום הסדנאות המרכזי פוצל לאולמות רבים בשכונת קראון הייטס, בכדי לשמור על בריאותם של המשתתפים. בנוסף, השנה, לראשונה, לא יתקיים המעמד המפורסם של צילום התמונה הקבוצתית למרגלות בית המדרש של הרבי זי"ע '770'.

התהפוכות הרבות שעבר העולם בעקבות הנגיף הקטלני, לא השפיע על מעצמת השליחות של חב"ד. עם פתיחת הכינוס נחשף כי 250 משפחות שלוחים הצטרפו למעצמה הגדולה והמאירה. מתוכם 71 משפחות יצאו לשליחות בארץ הקודש ופועלים במסגרת צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב. מספרם הכולל של השלוחים בארץ עומד על 1035, ב-687 סניפים ממטולה ועד אילת.

הקורונה לא השפיעה. הרישום בתחילת הכינוס, היום (צילום: חיים טויטו)

כאן המקום לציין כי בשנת הקורונה, למרות הקשיים הרבים, השלוחים הצליחו למצוא אפיקים חדשים של פעילות שתאמה את המציאות שנכפתה על העולם כולו. השלוחים מדווחים על זינוק במערך שיעורי התורה ובמגוון הפעילויות הקדושות שהם מנהלים בכל התחומים המקיפים את החיים היהודיים.

רגע השיא: התפילה בציון הרבי

עבור השלוחים, שלא התראו כשנתיים האחד עם השני, הכינוס הינו ממש אוויר לנשימה על כל המשתמע מכך. כל רגע מנוצל בכינוס. ללימוד משותף, להתוועדויות מרוממות, לסדנאות עשורות תוכן, להרצאות מרתקות ולמפגשי העצמה חסידיים בין השלוחים. ומבין כל אלה, רגע השיא יתקיים ביום ראשון בבוקר, בתפילה המשותפת של אלפי השלוחים על ציונו הקדוש של הרבי זי"ע.

במעמד מרטיט זה, מעתירים השלוחים בתפילה על עם ישראל כולו בכלל ועל בני משפחתם בפרט, להצלחה במשימת השליחות שהועיד המשלח זי"ע לאלפי השלוחים.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר