האקרים איראנים

פריצה לאתר 'קווים'; מאגרי המידע הודלפו

הפריצה לסייברסרב: אחרי הפריצה לשרתי חברת הסייבר על ידי קבוצת האקרים איראניים, הם החלו בהדלפת מאגרי המידע, הנפגעת הראשונה: חברת האוטובוסים 'קווים' (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפריצה לסייברסרב: אחרי הפריצה לשרתי חברת הסייבר על ידי האקרים איראניים הם החלו בהדלפת מאגרי המידע, הנפגעים הראשונים - חברת האוטובוסים 'קווים'.

ההאקרים שעל פי הערכות מגיעים מאיראן, מכנים את עצמם "קבוצת "בלאק שאדו" (BlackShadow), לפני מספר שעות הם פרסמו בערוץ הטלגרם שלהם מאגר מידע המכיל מאות שמות, כתובות ותעודות זהות של מנויים וחברים של חברת האוטובוסים הציבורית, כמו כן אתרי החברה קרסו.

מי שינסה להיכנס אל אתר חברת 'קווים יתקל בהודעה זו: "אתר האינטרנט של החברה אינו פעיל באופן זמני, עקב אירוע אבטחת מידע בשרתי ספק חיצוני אשר מעניק שירותי אחסון לאתר חברת קווים".

בחברה מדגישים כי "אירוע אבטחת המידע לא השפיע ואינו משפיע על המערכות התפעוליות של החברה ולפיכך פעילות התחבורה הציבורית של החברה נמשכת כסדרה", כמו כן בחברה מדגישים כי "אתר החברה הינו אינפורמטיבי בלבד ובו מידע כללי על קווי החברה – כגון, לוחות זמנים, מסלולים ותעריפים".

החברה מביאה מספר תחלופות זמניות לשירותי האתר ומוסיפה להבהיר: "בהקשר זה אנו מבקשים להבהיר כי קווים אינה פונה ללקוחותיה בדרישה לקבלת פרטי חשבון ו/או פרטי תשלום. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות ונפעל להשבת אתר המידע באינטרנט בהקדם האפשרי".

הפריצה הייתה לעוד מספר רב של אתרים, שרתי 'סייברסרב' הגנו על אתרם נוספים כשכעת כולם תחת סכנה, האקרים פירסמו עוד איומים נוספים ביחס לאתרים אחרים.

כזכור, קבוצת האקרים האיראניים "בלאק שאדו" תקפו בשנה האחרונה מספר רב של חברות, מקרה שעורר דיון רב היה של חברת הביטוחים 'שירביט', האקרים דרשו תשלום כופר תוך איום כי אם לא ישולם הם ידליפו את כל מאגר המידע שנפרץ, החברה סירבה להיכנע לדרישת הכופר והקבצים הודלפו כשלחברה נגרמים הפסדי ענק. ככל הידוע, במקרה זה טרם הגיעה הודעת דרישת כופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר