נדד למדינה מרוחקת

טרגדיה: ה'שליח' התמוטט בגיל 58 ונפטר

הרב שניאור זלמן בלומנפלד, שהפעיל בית חב"ד בלימה בירת פרו בדרום אמריקה, התמוטט בליל שבת, והוא בגיל 58, והשיב את נשמתו ליוצרו • ייטמן במדינה שבה פעל וקירב (דיין האמת)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הרב בלומנפלד ע"ה (צילום: באדיבות המצלם)

בעיצומו של 'כינוס השלוחים העולמי' בניו יורק, בו מתכנסים אלפי שלוחי חב"ד במרכז חב"ד העולמי בברוקלין, בבית המדרש 770 המפורסם, הלך לבית עולמו באופן פתאומי מאירוע לבבי הרב שניאור זלמן בלומנפלד ע"ה, השליח הראשי למדינת פרו שבדרום אמריקה במשך שנים רבות.

הרב בלומנפלד ז"ל, יחד עם רעייתו תבלחט"א מרת שטרנא שרה ניהלו את מרכז חב"ד בעיר הבירה לימה שבפרו במשך למעלה מ-30 שנה, שם פעלו עם המקומיים והתיירים הרבים. בן 58 היה בפטירתו.

באחת ההזדמנויות תיאר את ימיו הראשונים במדינה שאליה נשלח כשליח. מים זורמים וחשמל היו מצרך נדיר. הזוג הצעיר - הוא יליד ברזיל, היא ילידת כפר-חב"ד - קבע את ביתו הזמני במלון דירות, וכבר בשבוע הראשון לשהייתו במקום הזמין משפחה יהודית להתארח בסעודת השבת והוציא-לאור עלון יהדות.

בשפה המקומית הם לא שלטו, ונעזרו בנשים מקומיות שתרגמו את העלון. מאז העלון הזה מופיע מדי שבוע להנאת 2500 בני הקהילה היהודית המקומית. חלב ישראל ופת ישראל עם הזמן התרחבה הפעילות לעוד ערים, כמו קוסקו ואוהראז, שאליהן מגיעים מטיילים רבים. בהרבה עמל ביססו את עצמם במקום.

הותיר אחריו את רעייתו וילדיהם: חיה רסקין מאורלנדו שבפלורידה, הרב מנדי בלומנפלד מישראל, רייזה בלומנפלד משכונת קראון הייטס, רבקה פבזנר מקראון הייטס, יהודית קרליבך מפרו ומשה בלומנפלד מישראל, וכן אחים ואחיות.

הלווייתו תיערך ביום שני בעיר לימה שבפרו, שם כיהן כרב ושליח חב"ד עשרות שנים, ופעל למען הקהילה היהודית במדינה כולה, שם ייטמן.

שגריר ישראל בפרו אסף איכילביץ': "השגרירות אבלה על לכתו בטרם עת של הרב אורי בלומנפלד ז"ל, שליח חב"ד בלימה, פרו. הרב אורי סייע בכל ליבו ומרצו לכל נזקק ונצרך, בין היתר לרבבות מטיילים ישראלים, בענווה ובאהבת הזולת ובתחושת שליחות עמוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר