70 איש, חמישה ימים

קבוצה מכת לב טהור עוכבה בכורדיסטן והוטסה באישון ליל

קבוצה של כ-70 בני אדם מכת 'לב טהור', הצליחה לצאת מגואטמלה - ולהגיע לכורדיסטן, שם עוכבה במשך חמישה ימים בידי הצבא - עד שהלילה הקבוצה הוטסה למדינה אחרת; כל הפרטים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי הכת בשדה התעופה בכורדיסטן (צילום: אנשי 'לב טהור')

חשיפת 'כיכר השבת': קבוצה של כ-70 בני אדם, בהם גברים, נשים וילדים, מאנשי כת 'לב טהור', הצליחה לצאת מגואטמלה, מקום מושבה של הכת - ולהגיע לכורדיסטן, שם עוכבו במשך חמישה ימים בידי הצבא - עד שהלילה הקבוצה הוטסה למדינה אחרת, כך נודע ל'כיכר השבת'.

גורמים בכת 'לב טהור' אומרים ל'כיכר השבת' כי אנשי הקבוצה לא רצו לעבור לאיראן, אלא רק לצאת מגואטמלה מאחר ושם רודפים אותם. "רק חיפשנו מקום לשים את הראש", הם אומרים, "לחיות בשקט, לכן עברנו לכורדיסטן".

24 שעות לאחר שהצליחו להגיע לכורדיסטן, ביום חמישי בשבוע שעבר, פשטו כוחות צבא מקומיים על המקום בו הם שהו ועצרו את כל הקבוצה.

לטענת אנשי 'לב טהור', הקבוצה כולה הועברה למבנה בתוך בסיס צבאי, שם הם שהו עד מוצאי שבת, כשהחיילים מביאים להם פירות וירקות לאכול. במוצאי שבת הם הועברו על-ידי החיילים לשדה התעופה הלאומי, כלשונם, שם ניסו לעלות אותם על מטוס - כשסירבו לומר להם לאיזה יעד הם יועברו.

במקום, נוצרה מהומה, והם סירבו לעלות על הטיסה כשאינם יודעים את יעדה. בשל כך, בוטלה הטיסה והם הוחזרו לאולם בשדה התעופה בכורדיסטן תחת שמירה של הצבא, כשאינם יכולים לצאת מהמקום, והאפשרות היחידה שמוצבת בפניהם היא לעלות על המטוס מבלי לדעת לאיזה יעד.

חברי הכת העריכו כי הכוונה היא להחזירם לגואטמלה, אך בצבא מסרבים לאשר זאת בפניהם. וכך, זה כחמישה ימים, כ-70 מחברי כת 'לב טהור' עוכבו בכורדיסטן. "אנחנו סובלים פה, כולאים אותנו, אין לנו אוכל לאכול", סיפר אחד הנוכחים.

אלא שהלילה, חלה תפנית בסיפור, לאחר שבמהלך הלילה הועלתה הקבוצה למטוס פרטי עם קבוצה גדולה של שומרים והועברה ליעד אחר. אנשי ה'כת' שנותרו בגואטמלה, לא יודעים לאן הם הוטסו, ומשום מה הם מעריכים שחברי הקבוצה הועברו לתורכיה.

בשיחה עם 'כיכר', אומר אחד מאנשי הכת כי להערכתם ישראל עומדת מאחורי זה כדי למנוע מהם להגיע לאיראן, אך הוא שב וטוען - בניגוד לטענותיהם לפני כשבועיים, כי אינם מתכוונים להגיע לאיראן.

פנייתנו למשרד החוץ בעניין - לא נענתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר